torsdag 29 april 2010

Bra träning och stopp i röret!!!!

Under tisdag, onsdag och torsdag har jag kört lite träning direkt efter jobbet med både Sara och Micke.

Vi har fortsatt med det "långa" uthoppet med Sara och idag (torsdag) gick det riktigt bra. Hon hoppade ut och utan framåtkommando så stack hon iväg direkt efter hindret för att lägga tassen på mattan.............mkt bra. Nu verkar det som om hon börjar hitta lite stabilitet och nu kan vi nog börja plocka bort mattan. Vi har fortsatt med inkallningen med ställandet och det fungerade riktigt bra i dag och även rutan satt som en "smäck".......nu är det bara nöta på och börja fila lite på detaljerna och hoppas att det snart är riktigt befäst.

Idag provade vi även fjärren med lite längre avstånd och hon var riktigt fokuserad och hade inga problem fastän jag gick ja......nästan 15 steg från henne så det bådar ju också gott.

Micke har fått bra störning i form av andra träningssugna ekipage och har klarat det riktigt bra. Han känns mycket mer stabil och klarar av mer och mer krav på planen. Idag torsdag så fick Marie-Louise ropa lite för att sätta lite mer press på honom och visst kom det nåt skall när jag lämnade honom vid inkallningen men lugnt gick jag tillbaka och viskade i hans öra att "vi hade ju slutat med sånt här" och så blev han tyst......haha ja nånting sånt i alla fall och han fixade det och även platsläggandet under gång var inga problem så det är riktigt roligt att träna med honom nu och vi har ju kul ihop så det får väl hålla så långt det håller....:)

Har känt av förkylningen igen, det verkade som om den släppte greppet här i början av veckan men under tisdag - onsdag så tätnade det på igen och på onsdags kvällen så kände jag av febern igen så det verkar som om den inte riktigt vill släppa helt. Får väl försöka ta det lugnt under helgen så att kroppen får läka ut ordentligt.

Hade regelinformation på klubben på onsdagskvällen angående lydnadsreglerna och det var 8 stycken friska som kom - vi hade en riktigt trevlig stund med mycket fina diskussioner och en bra stämning.

Under onsdagseftermiddagen så märkte jag att det var stock i köket i vasken - det ville inte riktigt rinna undan så direkt på torsdagsmorgonen så ringer jag till FAB och informerar om detta och givetvis så skulle dom skicka någon direkt för så får det ju inte vara...................

Ja, nog förväntade jag mig att detta skulle varit fixat när jag kom hem men hej bara vad jag bedrog mig .............grrrrr "skit och piss" F..n vad irriterad jag blev................ja, ni kan ju se nedan hur det såg ut i vasken och så lukten på det......................Vad är det egentligen som händer med FAB som verkligen haft ett gediget rykte om sig att vara det bästa bostadföretaget i gällivare kommun - det verkar som om de inte bryr sig men ryktet har väl spridit sig även till dom ..........."det är bara vinsten som räknas" .

Och givetvis så står ju möblerna som någon av grannarna slängt ut på gården för sju veckor sedan kvar...............frågade varför de inte blivit bortkörda och fick till svar att de visste inte om några möbler.......................:(

Jag får ringa igen i morgon och fråga vad de sysslar med.........





Nej nu väntar sängen och fönstret i sovrummet får nog stå öppet i natt om det ska bli någon sömn alls..............natti
Ha det

6 kommentarer:

  1. Hojja! Jadu, jag hade nog inte heller varit så munter om samma sak hade hänt hära. Fasiken ochså, man undrar ju som sagt vad de håller på med! Vill också ut och träna, men eftersom lilleman nu blivit sjuk så får vi bara ta't lugnt. Fast jag har bestämt att han ska bli frisk snart :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Men fy vad arg jag också hade blivit, stock i vasken ska ju åtgärdas på en gång!!
    Om ni ska ut på klubben någon dag o köra platsliggning hakar jag gärna på, jag o Puma måste börja nöta på lite med detta om vi ska kunna tävla i juni. Och allt annat också för den delen ;)

    SvaraRadera
  3. Hihi...8 friska kom till mötet, och så du med bakslag i snuvan...är det nu du börjar krya på dig, och 8 stackare insjuknar...

    Visst är det kul med hyresvärdar nästan jämt. Tänk om den där lottovinsten kunde infinna sig så man kunde köpa sitt lilla röda hus med vita knutar...fast då måste man kanske spela på lotto också?

    SvaraRadera
  4. Stock..undrar varför det ordet låter så bekant. Man kan bli gaaaalen...Krya på dig
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Det hade kanske fastnat hundhår i vasken både i Kulle och i Nattavaara...

    SvaraRadera
  6. Lena: Det blir träning i helgen - jag hör av mig.

    Annika: Jag har bestämt mig för att jag ska köpa mitt hus till hösten med alla mina vinstpengar....:)

    Anna-Karin: Ja det där med hundhår och grus är nog det som kan ge stock nu men att det kom ända från nattavaara.......:))

    SvaraRadera