lördag 1 maj 2010

Spår i snön!

Ja så var det dags för det där bakslaget som man alltid väntar på ...................snö i april - mängder. Det började snöa fram på eftermiddagen och skulle fortsätta snöa hela helgen så det kan nog bli ett par decimeter..........usch och fy - det är lika tråkigt varje gång och det enda som gör att man inte tappar hoppet om sommar och sol det är : Det är den här snön som ska ta bort den gamla !!! Och säg inte att det är vetenskapligt bevisat att det inte stämmer för det finns något som heter TRO KAN FÖRSÄTTA BERG....................:)

Ringde till Fab i morse och frågade varför de inte varit och fixat stocket i köket och svaret jag fick var att det är utlagt till rökmokarna i går...........ja, men hit var dom inte så hon skulle ta kontakt med dom igen och kolla och riktigt surt sa jag att jag skulle ha garanti på att detta blev gjort i dag för så här skulle jag inte ha det hela helgen..................det tog ca 30 sekunder så ringde hon upp mig och sa att dom var på plats inom fem minuter och skulle ordna det. Hmm det verkade ju bra men "luttrad" som man är så det första jag gjorde när jag kom hem var att sätta på kranen och "halleluja" stocket var fixat.........:))

Sedan blev det en riktigt slö eftermiddag, jobbade bara 4 timmar idag så jag var ledig från klockan elva och då blev det lunch och sedan en slummer på soffan................oj vad skönt det var men givetvis så blev det ju minst en timme för långt...........men himmelskt ljuvligt var det.

Fram mot kvällen så for jag iväg för att träffa Anna-Lena som äger Saras mormor och syster, det blir alldeles för länge mellan gångerna man träffas och ändå bor man i samma kommun...:( Men givetvis är det svårt när man jobbar olika tider men det var riktigt trevligt att träffas och prata bort en stund och så givetvis träffa vovvarna. Cherie (Saras mormor) hade fått sig en rejäl klippning pga en riktigt "j.....lig" päls och på en så gammal hund som också är riktigt håröm så dealar man inte utan bort med skiten.................Oj vad söt hon var - gammelgumman - såg ut som en halvårsgammal valp - se nedan....



Cherie nyklippt och fin - och det märktes att hon gillade läget............:)


Här sitter Saras syster Ztjärna och kollar läget..................visst är hon fin..
Sedan var jag förbi min före detta arbetskompis Maggi och hämtade min lilla köksmaskin................Trodde att jag gjort ett riktigt fynd när jag köpte den på kupan, har alltid velat ha en sån, och så visade det sig att den inte fungerade. Sur som jag blev så skulle jag bära ut den till soptunnan när Maggi kom förbi och berättade att hon också köpt en likadan som inte heller fungerade när hennes dotter Agnes visade henne hur man skulle göra för att det skulle funka så hon skulle ta min och be Agnes kolla på den.
Ja Agnes visade mig åxå hur man gör för att få dessa maskiner att fungera, är man teknisk eller är man teknisk.....:) Det är ju tur att vi har våra ungdomar som kan visa oss gamlingar hur saker och ting ska skötas................annat var det på min tid när man stoppade i kontakten och så tryckte man på knappen...........ha ha nej skämt åsido så är det nog bra att dessa maskiner har en säkerhet som gör att de givetvis är mycket säkrare att handskas med men nog kändes det lite som om åldern börjar sätta sina spår....................som snön får man hoppas - det smälter snart bort igen...:)
När vi kom hem så blev det en liten "kiss och bajs" promenad i den sakta dalande snön. Sakta sakta dalade den ner och la sig som ett riktigt vitt och fint tunt täcke över vägarna som varit sommarfina och torra.......
Tog ett par kort på snön som även la sig på hundarna se nedan......


Sara med härligt stora mjuka snöflingor som la sig som ett spindelnäts tunnt täcke.....



Micke fick sin beskärda del han också..............
Nu är klockan mycket och vi har varit ute på sista kissrundan och gissa om snötäcket har växt, kan bara föreställa mig hur det ser ut i morgon.....hade ju planerat att träna lite under helgen men vi får väl se hur mycket av denna vita vara som har tänkt dala ner............
Ha det




2 kommentarer:

  1. det låter som om du hade en riktigt trevlig valborg igår:) Hoppas nu Misse blir frisk snart så vi kan träna tillsammans, om inte annat så kanske jag dyker in själv på en kaffe i dagarna!
    Många kramar till er!

    SvaraRadera