lördag 29 maj 2010

Äntligen en uppdatering....:)

En hel vecka har flygit iväg igen - hade givetvis planer på att uppdatera bloggen på Söndagkväll (förra söndagen) men gissa om det var fullt i huvudet och jag var riktigt trött. Benen värkte som bara den...........men det överskuggades faktiskt av allt som jag hade fått med mig från kursen.

Måste bara ge Carina Andersson en stor eloge för sin pedagogik och sitt stora kunnande inom lydnadsbiten. Är ju själv en stor fantast av just lydnaden men Carinas kunnande inom momentinlärningen av lydnadsmomenten ger i mångt och mycket många och fungerande tips även för brukslydnadens alla moment.

Det som jag själv reagerade väldigt positivt på när det gäller Carinas stora kunnande och även ödmjukhet var hennes stora engagemang i alla de brukslydnadsmoment som många av deltagarna gärna ville ha tips på. Kursen som vi gick var en tävlingslydnadskurs för just lydnadslydnad men ville någon deltagare ha tips i moment som ingick i brukslydnaden så engagerade sig Carina med ett otroligt kunnande och intresse - det var mycket imponerande - TACK FÖR DITT KUNNANDE OCH STORA ENGAGEMANG OCH ÄVEN DIN IMPONERANDE PEDAGOGIK. Vi kommer tillbaka i Juli för en fortsättning.....:)

Här nedan kommer lite bilder, några som jag "lånat" från Lenas blogg och några som jag tagit själv.





Carina och Spot som visar oss lite grann hur det ska se ut.............oj vad otroligt duktiga de är och nu har vi en riktigt bra bild på hur det ska se ut....:)


Här tränar Marie-Louise positionen och det såg riktigt bra ut......


Sedan fick vi besök av Mimmi som gärna ville pussa på "mamma" en stund........


Pigan och Misse fick väldigt mycket med sig från kursen och lilla Misse visade upp en riktigt duktigt och fin sida så nu är nog Pigan "taggad" till tusen då de visade sig att lilla "busen" kan........:)



Jag och Sara fick fina tips på hur vi ska träna in vittringsapporten och hur vi sedan går vidare för att få ett bra och aktivt letande......pinne efter pinne..............mkt bra tips




Positonsträning, Saras position är väldigt "pendlande" och hon har haft svårt att hitta den ultimata positionen för att alla svängar och helomvändingar ska fungera men under Carinas ledning så visade det sig inte alls vara så svårt...................oj vad det är bra med andra "ögon" och även få fina tips och råd som egentligen är sååååå enkla.............om man hade tänkt på dom........du är sååååååååå duktig Carina.......




Här vilar lilla Iza i Mattes famn, det är nog inte bara människorna var var trötta efter helgen utan våra små vänner var nog också väldigt trötta.



Här är kontakten mellan Pigan och Misse 100 %..................är det inte en härlig bild......:)




Pappa Micke fick gå kurs med Per och mina "mattekänslor" har pendlat från stolthet till otrolig kärlek. Micke har varit lugn och harmonisk och samtidigt väldigt lycklig över att få träna. Per har fått gå tillbaka till grunderna i att träna in kontakt och att vara väldigt tydlig i sina signaler och här ser man vilket positivt bemötande det har fått från Micke..............han har varit glad och verkligen jobbat med Per och sedan har allt det han redan har kunnat fått komma fram under tiden och när det började visa sig hos Micke och mycket kom fram helt automatiskt och med en stor glädje från Mickes sida så hade jag nästan tårar i ögonen..............tänk vad svag jag är för den där knashunden ....................Här ser man verkligen att detta att få börja om från början med en positiv inställning var just det som Micke behövde och Per har varit såååå duktig i att ta hand om Micke och samtidigt bjuda på sig själv så jag har inte nog med ord................men Mickes blick på bilden säger nog allt....

Sedan har veckan varit lite omtumlande eftersom jag under Måndagen hade tid för kärl- och höftledsröntgen och där var jag nästan tvungen att avboka. Blev ensam på jobbet och blev tvungen att stänga under ett par timmar och allt ordnade sig till det bästa när jag fick tag på Marie-Louise som kunde gå in på sin lunch och ta emot hundar som skulle in till hundgården. Det är tur att man kan utnyttja sina vänner även under arbetstid - Tack Marie-Louise för att du ställde upp och fixade mitt jobb så att jag kunde få göra denna röntgen.

Kärlröntgen gjordes på så sätt att kontrast sprutades in i armen och där fick jag någon form att reaktion för allt kändes som att det gick direkt upp i huvudet och rummet började snurra och jag fick ett fruktansvärt illamående så allt stoppades under en tid. De blev orolig över om det var någon form av allergireaktion men rummet stannade av så småningom och de kunde fortsätta så röntgen blev gjord - allt tog ca en och halv timme. Efter den pärsen så fick jag en huvudvärk som inte var av denna värld och illamående ville inte riktigt släppa och i detta tillstånd fick jag sitta i väntrummet ca en timme för att vänta på nästa röntgen - höftledsröntgen.

När nästa röntgensköterska tog över så blev hon lite orolig över min färg - kritvit - och jag fick vila en stund och hon gav mig dricka och var riktigt omtänksam - det finns såna människor i vården också - riktiga pärlor. Sedan så gjordes röntgen av höfterna och allt var gjort...........skönt!!

Nu är det bara vänta på resultatet och hoppas på att de hittar något som går att avhjälpa så min situation blir bättre. Mina ben värker och vill inte vara med så jag är ganska less på dom så jag önskar verkligen att de hittar vad som är fel.

Sedan har jag tränat under veckan, position och kontakt, platsliggning med Micke, rutan med Sara och sedan har vi även lagt ett par spår.

Sara har varit lite osäker i spårningen och varit lite vid, hon har inte haft problem med att följa spåret och hitta apporterna men pendlat mellan spårkärna och även velat gå i vinden så här får vi lägga på ett kol med fler spår.

Micke har gått sina spår som vanligt, säkert och aldrig missat en vinkel eller apport, men har varit lite trött så här får vi kanske träna lite kondition..................hur nu det ska gå till med mina ben...........cykel kanske...:)

Idag lördag så har vi soooooooooooovit länge och nu sitter jag äntligen här framför datorn och uppdaterar bloggen. Fick precis information om att det inte blir något Älvsbyn i morgon och det kändes trist. Jag och Marie-Louise skulle ha varit i Älvsbyn i morgon för att Iza skulle göra sitt MH men det hade blivit inställt pga att beskrivaren var sjuk och det kändes trist eftersom hon nu inte får tävla apellen till junitävlingen då hon är över arton månader och inte har MH:t.....................riktigt trist att bli stoppad från tävling .............:(

Nu väntar en lägenhet som behöver städas och kläder som behöver tvättas och det är bara att börja så att dagen räcker till lite samvaro med hundarna också.....:)

Ha det

2 kommentarer:

  1. Ja, jag hoppas också att de ska hitta något nu så att du kan få ordning på benen!
    Hojj vad man blir träningssugen när man ser bilderna. Har haft skallebank och siestat för länge tidigare idag.. tror det är stressen min som börjar släppa nu när skolan äntligen är slut!
    Nu ska jag hjälpa pappa lite med veden och sedan till malmberget och dricka kaffe. Men jag hör av imorgon.

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att de hittar vad felet är med dina ben så de kan fixa det. Fy för att vara en aktiv människa och bli dålig i benen...
    Återigen, tack för de fina orden :)

    SvaraRadera