onsdag 12 maj 2010

Resultat HD och ED röntgen!

Ja då har svaret kommit på Saras röntgen och det var :

HD - normala höftleder Grad B

ED - 0 utan anmärkning

Och så var ju hennes ögon ua så nu känns det riktigt bra - skönt.........Nog har det varit lite nervöst att vänta på resultatet och när Marie-Louise ringde mig i dag och talade om att resultatet kommit in på SKK:s hunddata så skakade nästan min hand när jag gick in och tittade. Sedan när jag kom hem så hade brevet kommit från SKK så nu kan man släppa det här.

Veckan som gått har varit lite hektisk- jobbade ensam på Måndag då Marina var sjuk - och givetvis så kommer det massor med jobb som ska göras...................fick till och med ett telefonsamtal klockan nio på Måndagskvällen om jobb som skulle göras...............ja, ibland är det ingen ände men som sagt jag trivs på mitt jobb och det är nog tur de...:)

Vi har försökt göra i ordning till helgen då det ska vara en agilitykurs för nybörjare med instruktör från Boden. Sedan är vi ju lediga från onsdag eftermiddag och då gäller det att allt är i ordning när kursen börjar på fredagskväll...................men dom får ringa till mig om det skulle vara så.............jag trivs med mitt jobb....:)

Jag har försökt träna några minuter antingen under lunchen eller efter jobbet och på tisdag eftermiddag så lossnade det riktigt ordentligt för Sara - oj vad bra hon gick - jag kunde "banta" bort nästan vartenda dubbelkommando och enbart köra ett kommando och hon var riktigt uppmärksam och snabb så vi var riktigt lyckliga. Jag körde inkallande med ställande med enbart "stanna kommando" och hon tog max tre steg innan hon stannade så det var kanon. Sedan körde vi hoppet och det fixade hon också riktigt bra utan "framåt kommando" bakom hindret utan fortsatte framåt och bara väntade på att jag skulle sätta henne. Sedan körde vi en fjärrdirigering och det fixade hon nästan utan tecken tillsammans med kommandon så det kändes som om vi är på riktigt god väg.

Micke fick sig en ordentlig genomkörare han också och idag kom det lite fler skall men inte av stress utan av förväntan och det var inga problem att säga åt honom att vara tyst och givetvis så fick han sin belöning när han lyssnade - oj vad vi var nöjda när vi åkte hem.

I dag onsdag så hade vi en liten "pryo elev" som hette Ellinor och kom ifrån Nattavaara - javisst var det Anna-Karins dotter som skulle vara med oss under förmiddagen. Hon fick hjälpa Marina i hundgården på morgonen och sedan så fick hon "greja" lite med Micke och Sara. Vi tränade lite på plan när arbetsdagen var slut och nog syns det att Ellinor kan det här med hundar - måntro är det mamma som instruerat..............:)

Hon filmade mig lite när jag gick med Sara och då fick jag själv titta på hur det ser ut med positionen och visst såg det rätt bra ut - lite mer kan vi nog fila på den - men det såg inte alls så tokigt ut. Sedan körde vi hoppet och där fick Sara ett ordentligt bakslag eller så "pekade" hon finger åt mig för när jag fick nog av hennes hyss och sa åt henne ordentligt så fixade hon det perfekt......dom är ganska bra på att driva med oss ibland våra små vänner så det är nog tur att dom är så söta och älskade av oss som dom är...:)

Sedan fick Ellinor själv träna med Micke och då sa jag åt henne att hon måste vara bestämd med honom om han börjar skälla och det gick kanonbra - jag har filmat henne och jag lägger upp den här..........om bloggen vill - annars lägger jag upp den på You tube och länkar hit.......

Bloggen vill inte alls lägga upp några filmer så jag lägger upp dom på Youtube och lägger in länkarna så fort dom är klar.....

Ellinor tränar med Micke:

http://youtube.com/watch?v=bOr-SND67vo

Ellinor leker med Micke:

http://youtube.com/watch?v=_mWdc6Uxe1M

Jag och Sara tränar och Ellinor filmar:

http://youtube.com/watch?v=VeYCbBUYw24

Nu ska jag titta på filmen Avatar som alla säger är så bra.............återkommer med recension...:)

Ha det

Här kommer recensionen på filmen: Den var riktigt riktigt bra, kommer verkligen att se uppföljarna. Det ska visst bli två stycken till.......:)

Nu är klockan halv två på natten, filmen var nästan tre timmar lång, dax att krypa i "lådan" - Natti natti

7 kommentarer:

  1. Härligt att röntegen och ögon var bra.
    TACK!! för att Ellinor fick vara med er på sin endags prao..när hon inte vill vara med sin mamma på jobbet.Hon har haft jätteroligt!!!
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till röntgen!!
    Bra och bli filmad så man får se själv hur det ser ut när man tränar. Hoppas på bra väder så man kan aktivera sina fyrbenta när man är ledig. Var och snokade omkring efter lite barmark idag (spårmarker)

    SvaraRadera
  3. Så kul att se ungen..tror det är dags för egen hund nu.
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Jippi :) Fast det har jag ju redan sagt åt dig idag....men det är ju alltid kul med en kommentar!

    SvaraRadera
  5. Grattis till resultat från röntgen, och vad kul att det går framåt så mycket med träningen :=)

    Nu skall jag kika på filmerna.

    Höres!

    SvaraRadera
  6. Kjempegrattis med Saras HD og ED. Så godt å få slikt gjort og når resultatet er bra er jo alt bra:-))
    Lykke til med treningen framover også!

    Mange hilsener Arne og broder Trix

    SvaraRadera