söndag 16 maj 2010

Söndag är vilodag....:)

Jag och Micke sitter och myser i Sarkasvaara.
En riktigt skön söndag med vila och återhämtning. Haft väldigt ont i benen efter gårdagens resa till Jokkmokk - känner mig väldigt less på mina ben, finns det någon som kan byta med mig....:)


I dag så har vi tagit det lugnt och en härlig promenad i Sarkasvaara blev det. Solen kändes riktigt varm men tenderade att vilja gömma sig bakom några moln som var under "inseglande". Det såg ut som regnmoln och visst blev det lite regn fram på eftermiddagen. Fotade lite grann när vi promenerade och lägger in dom nedan:
Micke spanar............


Lyckliga hundar.....



Sara spanar..................






Sara myser en stund.....



Härligt med vatten i Sarkasvaara........men säkert kallt - brrrr...:)







När vi kom hem efter promenaden så stod det folk och spydde på gräsmattan och det såg riktigt j...la äckligt ut. Undrar om Fab kommer och städar upp efter festen som grannen hade i går.....


Från klockan fyra på eftermiddagen på Lördagen så var det fullt drag ute på gräsmattan med folk som låg i gräset, satt i utemöblerna och söp och skrek och skränade. Stereon på högsta volym så hela övre kullen kunde ta del av den. Sedan i fyllan och villan (vilket de säkert tyckte var väldigt macho...) så tog de ut motorcrossen ut bodan och startade upp den och stod och varvade..............ingen ljud dämpare fanns så ni kan ju förstå vilket jävla ljud och då var klockan halv tio på kvällen...................oj oj vad less jag är på dessa ungdomar som inte har den minsta ödmjukhet inför andra människor och samtidigt är jag riktigt förbannad på FAB som inte tar tag i det här. I sex år har jag ringt och försökt få dom att tala reson med dessa ungdomar men ingenting händer. Och sedan soptippen som växer av gamla möbler - nio veckor har möblerna stått ute nu och tävlar i att lukta illa tillsammans med gamla ölburkar, fimpar och spya...................är det någon som vill byta lägenhet med mig - jag gör det på en gång.....





Nedan ser ni hur det såg ut på gräsmattan på söndag eftermiddag - hant precis ta kortet innan nästa person kom ut och spydde på gräsmattan..............fyyy f...n vad det luktade....






Sedan kan ni ju tänka er hur dessa möbler (sängen) luktar efter regnovädret som var natten mot lördag....................





Ja känner mig så fruktansvärt överkörd av FAB som inte kan lyssna, det bästa vore nog om någon av dom kunde bo en vecka in min lägenhet så kanske det skulle hända något men dom har ju säkert filosofin: de dom inte ser eller har något problem av - det finns inte!!! Har inte bara pratat med de som arbetar här i Malmberget utan även skrivit brev till FAB:s VD och har inte ens fått ett svar....................så facto är FAB SKITER I HUR HYRESGÄSTERNA HAR DET BARA PENGARNA KOMMER IN.

Nej ska faktiskt göra ett försök att prata med FAB igen på Måndag - förväntar mig ingenting men men kanske kanske så är Måndag den dagen när det händer något.........:)


Nej nu ska jag stänga fönstret för att slippa lukten från spya och skit och försöka laga till lite mat.................inte för att jag känner mig speciellt hungrig efter alla väldoftande aromer men men - äta bör man annars dör man - men man dör ju i alla fall så jag kanske kan vänta ett tag..................tills lukten försvunnit och jag kanske får lite matlust..

Ha det

2 kommentarer:

  1. Fy vad trist...att andra ska förpesta ens tillvaro...att inte kunna ha det lugnt där man bor och trivs..På dom bara FAB alltså.
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Jadu, finns inte mycket att tíllägga! Det är inte klokt.

    SvaraRadera