lördag 10 april 2010

Härliga Lördag!


Dagen började lite mulen men efterhand så sprack det upp på himlen och solen strålade från en klarblå himmel. Oj vilken härlig dag!

Jag och Marie-Louise for ut på klubben för en kort stunds träning innan vi skulle ut i skogen för att njuta av solen.

Jag ville gärna prova på rutan på stora plan med Sara för att se om hon greppat något av det vi tränat in. Har försökt lägga in en sk targetmatta i mitten av rutan för att hon inte ska fokusera så mycket på konerna. Vi har tränat in att Sara ska lägga tassen på mattan och vänta där tills jag kommer och har gjort detta inne och på hemmaplan - där har det fungerat och ville nu kolla om det fungerade ute med störning.

Från början fick jag köra från ca en till två meter utanför rutan men vi slutade med ca tio meter och hon började till och med få upp farten då hon greppade vad hon skulle göra - så jag var riktigt nöjd. Och inget slams med konerna.............kanonbra!!

Marie-Louise tränade också lite lydnad med Iza och hon var riktigt duktig som jag förstod.

Sedan for vi ut i skogen närmare bestämt en bit in efter bomselevägen och parkerade oss vid det gamla Militärförrådet - alldeles vid väggen och gissa om det blev varmt i solen. Det var helt underbart att sitta och dricka kaffe och bara njuuuuuta i solen.

Lägger in några bilder från skogsturen här nedan:


Här sitter jag i solen och får mig en riktigt blöt puss av Sara.....



Sara hittade lite "skatter" som hon kom och visade oss....


Micke och Sara busar lite i solen..



Här sitter Marie-Louise med alla hundarna i solen..............ser det inte härligt ut så säg...




Lilla Sara håller koll på omgivningarna.........



Micke har lagt sig i snön och bara myser...........




Och lilla Iza ville bara vara med sin Matte i dag - ingen lust till lek eller bus...





Marie-Louise som inte gillar korv var givetvis tvungen att smaka............





Nej, usch fy blääääääääääää..................det här var inte gott.....:))



Den gick till hundarna................och dom gillade den verkligen...




Iza tackar för den goda korven....




Sara säger till så att inte hon ska bli bortglömd......
Efter att vi kom hem så blev det en riktigt härligt slummer på soffan - tänk att det är så skönt att sova en stund på dagen.....:)
Nu blir det en stund framför "dumburken".
Ha det





1 kommentar: