onsdag 7 april 2010

Tillbaka i selen igen!

Ja, så var påskhelgen över och vardagen är här. Det känns väl i och för sig ganska bra eftersom det varit så varmt ute så nu har man verkligen vårkänslor. Det är ju till och med barfläckar lite här och var - oj vad det känns härligt. Har nog aldrig längtat så mycket efter sommaren nån gång tidigare.

Lilla Misseman har blivit av med både stygnen och tratten och har fått börja arbeta lite smått (se ovan) och har varit riktigt lycklig.

Själv tränar vi på med lydnadsmomenten och hoppas verkligen att vi hinner få till alla detaljer innan tävlingsäsongen sätter i gång.

Har lite problem med "rutan" - inga problem att skicka Sara till rutan men hur det nu har blivit så får hon helt fnatt när hon kommer i närheten av konerna så hon "greppar" fort som ögat en kona och sedan är det bara flams och slams.............ja, och inte gör jag väl det lättare eftersom jag inte kan låta bli att skratta åt henne - får nog försöka skärpa mig lite ......) men det ska väl vara kul att träna............eller.... Nej vi får nog ta tag i det här slamsandet så vi får lite stabilitet i momentet.

Annars fungerar hon bra, har lite svårt att hålla fokus när vi tragglat ett tag men klarar av att känna kravet från mig när hon börjar släppa koncentrationen så jag upplever att hon "växt till" sig lite.

Sedan har vi uthoppet kvar att komma i gång med där hon också har lite problem med att förstå vad jag menar men det är roligt att träna med henne så vi får nog till det också.

Vi har också beställt tid för HD, AD-röntgen och ögonspegling i Piteå den 6 Maj. Kommer också att få hennes hals kollad igen eftersom jag misstänker att hon har rester kvar efter tonsilloperationen så det får dom i så fall bränna bort på en gång. Det blir några nervösa dagar där innan resultatet från röntgen kommer men men det går nog det också. Det blir jag och Marie-Louise som åker ner tillsammans eftersom Iza ska röntgas samtidigt.

I slutet av Maj har vi ju kursen med Carina Andersson från Kiruna och till den längtar jag också för där kan vi nog få en del användbara tips.

Sedan har vi bokat för en helgtur till Saltoluokta i september närmare bestämt 3-5 och det ska bli riktigt härligt. Det blir jag och Marie-Louise med alla hundarna som sticker iväg och förhoppningsvis bara njuuuuuuter - och vi har beställt kanonväder också...:))

Nu sticker vi ut för en promenad med sele och lina upp mot Hirvas!

Ha det bra

4 kommentarer:

  1. Bokat och bokat.... jag har inte hunnit idag, men jag ska fixa det i morgon, jag lovar...

    SvaraRadera
  2. Ha det gott i snön - nu har ni härliga dagar framför er!

    SvaraRadera
  3. Monica, jag är så lycklig att våren äntligen är här, och snart.....snart är sommaren här den med! Det känns bara så ljuvligt :)

    SvaraRadera
  4. Monica - det slog mig att när du knyter repbollen så kan du börja med att slå en knut på änden, sen gör du "varven", men innan du börjar sträcka efter dem så kan du pilla in ändknuten i mitten så blir bollen större...alternativt så gör du repbollen på mitten av repet, låter två ändar sticka ut och splitsar ihop dem så får du ett litet tjockare handtag.

    Jag ser att jag knyckt två frysklampar av dig - skickar upp dem igen med mamma när hon åker till midsommar!

    Ha det gott!

    Annika å imsan

    SvaraRadera