måndag 31 augusti 2009

Saras MH

Ja, ungefär så här såg vi ut Sara och jag när vi var ner till Luleå och gjorde MH beskrivningen. Gissa om vi var blöööööööööööööööööta !!!!
Det gick bra och jag har en del filmklipp som jag tänkte lägga in här tillsammans med protokollet. Tyvärr så fick jag inget protokoll eftersom det blev glömt i en liten stuga ute vid banan och jag skulle få det skickat till mig eller om någon kunde ta det så jag vääääääääntar och när jag får det så kommer filmbitarna tillsammans med protokollet......
Hon skötte sig ungefär som jag hade förväntat mig och jag gillar verkligen den här lilla damen - hon är riktigt härlig. Hon försökte lösa det mesta med lite aggressivitet (och sedan lite mer aggresssivitet)..............hotade vilt men vågade inte riktigt fullfölja sina hotelser och hade lite svårt att gå ner i varv och i mina ögon så tyckte hon det var riktigt kul..... Beskrivaren tyckte hon höll i hop bra genom hela banan trots sin höga nivå och hade inga problem att starta leken på slutet och fick en etta på skotten och det var ju skönt. Men när jag får mitt protokoll så lägger jag in mina filmklipp så får ni se hennes vilda framfart......:)


Var fruktansvärt trött när vi kom hem på Lördagskväll så det blev en ganska tidig kväll..........hade nog inte orkat så mycket mer. Eftersom jag inte har en egen bil (för tillfället) så hade jag fått låna Marie-Louises bil - TUSEN TACK FÖR LÅNET - du är en klippa.

Söndag 30 augusti

Idag har det varit en riktig slödag och det behövs nog - i min ålder - det känns i hela kroppen att man varit igång i regn en hel förmiddag och sedan åkt bil i ca 50 mil.
Jag och Marie-Louise tog oss en riktigt skön skogstur. Vi drog iväg till Nautanen - till den andra sjön - och det var så vackert och skönt. Vi grillade korv och drack kaffe och bara satt och njöt.

Solen sken och vi bara satt och lyssnade på tystnaden..........härligt.
Lägger in ett par bilder från vår tur. Titta bara på Micke när han fått sig en korv och riktigt njuter av smaken.......
Och här har vi lilla sara som också visar hur gott det är med korv i skogen.....
Lilla Söta Sara älskar att vara ute i skogen..................
Och lilla Fian Iza visar sig från sin bästa sida...............när hon inte försöker stjäla korv förstås men Pappa Micke hade ju visat henne hur det går till när man - bara tar en liten bit -
Här är korven och jag kollar den..........................:)
Lilla Iza visar verkligen hur mycket hon ääääääääääääääääälskar sin Matte......
Och Matte äääääääääääälskar också sin lilla stinta....... det syns va!!!!


Här vankas det mer korv..................bäst att vara uppmärksam!!
Här njuter Sara verkligen av att bara sitta och titta ut över vattnet...............som vi också gjorde!!



Titta bara så fint det är...............
Sedan åkte vi hem och tog med oss lite av den stämning som vi blev försatta i när vi satt där ute i skogen på var sin stol och bara stirrade ut över vattnet.............................det var lugn och ro.
Ha det gott
Monica

3 kommentarer:

  1. Du berättar inte att Iza verkligen var en tjuv och knöck en bit av din korv, och att hon blev ganska skamsen när "kärringjävulen" sa ifrån.

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja icke att förglömma att du har en liten "bitch" :-P

    Ni är ju bara för härliga tillsammans! Jättefina bilder från nautanen, hojj nu börjar man dock få lite ångest inför vintern!

    Slick och puss från Misse och mig!

    SvaraRadera
  3. Nej Marie-Louise Iza hant aldrig få sig en smakbit av min korv...........kärringdjävulen var för snabb....:)

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera