lördag 22 augusti 2009

En Lördag på Dundret


I dag har det varit en riktig utedag. Jag och Marie-Louise med våra hundar har tagit en promenad på Dundret och gissa och om det var härligt. Att bara få promenera i denna natur gör att man laddar alla sina batterier och hundarna har formligen bara njutit.


Vi gick till "Åke på Toppen" där vi tog en liten paus och vattnade både oss och hundarna.
Vi passade också på att ta några fina bilder på den fina utsikten som vi hade. Titta bara......







Det blåste rätt bra när vi började gå från "Åke på Toppen" vilket syns på bilderna. Men det var en sval vind, inte alls kall så det var riktigt skönt att gå. Men titta på bilderna så ser man att det tog i rätt ordentligt ibland.






Här har vi tagit en liten paus så att jag fick fota den fina utsikten...............visst är det vackert!






Sedan fikade vi och givetvis så fick hundarna vara med och Marie-Louise hade tagit med korv till dom................gissa om hon blev populär..Kolla här nedan får ni se...................












Här väntar dom på den gooooooooooooooooda korven och det var riktigt gott.....:)



Efter fikat så vände vi och började promenera tillbaka mot bilen och då hittade vi ett ställe där hösten färger riktigt hade kommit................titta vad vackert !!




















På väg ner mot bilen så fotade jag Micke med Samhället i bakgrunden.




Väl nere vid bilen så var vi ju tvungen att erkänna att visst kändes det i både fötter och ben men oj oj vad härligt vi hade haft. Vi kände oss riktigt nöjda med dagen och hundarna dom somnade direkt i bilen så dom var nog också ganska nöjda.
Nu blir det ett härligt varmt bad för de trötta benen och sedan kanske en lite tupplur på soffan...................:)
Tack för en riktigt fin dag!
Ha det gott


4 kommentarer:

  1. Kan bara instämma,,, en helt underbar eftermiddag. Iza ligger raklång på golvet och jag raklång i soffan...

    SvaraRadera
  2. det är verkligen vackert på dundert...så nu undrar jag: - varför är man inte där oftare?? Har bara vart där en gång i sommar och då hade jag inte ens misse med! Aja. Vi höres imorgon!

    Nattinatti!

    SvaraRadera
  3. Nu blir jag sanslöst avundsjuk och får en rejäl dos hemlängtan...de där vidderna får man här nere bara över åkrar eller hav, och det är inte riktigt samma sak :(

    Blåsigt = myggfritt, och det är ju inte helt fel.

    Njut på och förbered skidorna, för om några månader får ni börja åka...och jag blir ännu mer avundsjuk på er!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag på Dundret ni haft!

    SvaraRadera