söndag 16 augusti 2009

Malmenkampen



Ja då var denna helg slut och gissa om man är trött och slut.
Efter lydnadstävlingarna på fredag så fick jag en hejdundrande huvudvärk så jag var tvungen att gå hem före prisutdelningen.


Vaknade på lördagsmorgonen med huvudvärk och fick preparera mig med "piller" hela dagen under tiden som jag stod och dömde. Vaknade på söndagsmorgonen fortfarande med huvudvärk och nu även ont i halsen så det är nog någon förkylning på gång.


Idag skulle jag döma Elitklass spår i alla moment så det blev många alvedon innan den här dagen var över.



Här ovanför på bilden så är vi ute i skogen och dömer på spåren och det är - från vänster - allas våran Siv som följde med för att stötta, Annelie som var tävlingsledare, Peter som var den andra domaren och så Kjell som hade ansvaret för spåren. Vilka kanonspår - tack alla som tillsammans med Kjell jobbat med spåren.



Vilken dag det har varit. 15 st spårhundar och alla fixar sina spår med lite olika resultat. I slutändan så bröt tre stycken och det var tolv stycken som gjorde alla sina moment med mycket fina resultat.



Elitklass sök, högreklass sök och lägre klass sök kördes samtidigt med ett annat domarlag. De hade också mycket höga och fina poäng och som en av domarna sa på prisutdelningen: inte en blindmarkering under hela söket - det är imponerande.

Tack alla funktionärer som arbetat före och under Malmenkampen - vi skulle verkligen inte klara oss utan er - Ni är bäst!!!!



Sedan fick jag och Sara våran uppflyttningsros för våra prestationer i fredags och det var ju kul!




















Sedan avslutade vi dagen med att ta en promenad med Marie-Louise, Iza och Mimmi i nautanen och det var riktigt avkopplande och skönt.



Nu ska det bli varma bad och omhändertagande utav mig själv så får vi se om jag klarar mig från förkylningen eller inte.

Ha det gott!

3 kommentarer:

  1. Jag känner också för en skön dusch och sen vila efter denna dag, men tyvärr så är jag en slarvmaja utan like och måste städa upp alla mina kringspridda ägodelar här på Pouitakvägen. I morgon flyttar jag tillbaks hem, och det ska bli skönt.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag minsann fixat så jag kan skriva kommentarer i din blogg :) Har lagt in dig på mina länkar på hemsidan.

    SvaraRadera
  3. Man börjar bli bortskämd och vill läsa vad som händer där uppe - vad händer? Pustar ni fortfarande ut? Eller var det ett virus så att du ligger däckad? Hoppas inte, hoppas ni jobbar på tvåans moment...

    När blir det start i appellen? Längtar efter att få starta själv, få stå där med darrande knän och hjärnsläpp, finns det något bättre?

    Annika o Imsan

    SvaraRadera