fredag 30 oktober 2009

Det är tur att det finns pannlampor!

Ja ungefär så här ser det ut i mörkret numera. Det känns lite trist efter att vi ställt om klockan för nu blir det ju mörkt tidigare på eftermiddagen.

Så när man då är på väg ut på sista promenaden så blir det med reflexvästar och pannlampor - men det går ju bra det också för det är ju bara gilla läget - eller hur!!

Annars har veckan gått i lugnets tecken. Vi fortsätter vår träning inomhus med apporteringen och det börjar verkligen likna något nu - ska filma det nästa gång.

I torsdags var jag till vårdcentralen och skulle ta influensvaccinet - har haft lite ångest över hur man ska göra - ta det eller inte - men bestämde mig för att mitt hjärta nog inte orkar med en svininfluensa så sagt och gjort så tog jag mig till Malmberget enligt all information och blev motad i dörren - vaccinet är slut du får komma tillbaka nästa vecka men det är inte säkert att det kommer då heller...................Hallo vad säger man, när man då äntligen gått igenom alla kval och bestämt sig för att våga ta vaccinet då finns det inte tillgängligt ens till riskgrupperna. Ja den största risken är väl att man hinner få influensan innan det finns vaccin tillgängligt - måste verkligen säga att det verkar vara väldigt dåligt organiserat detta med vaccineringarna....:(

Sedan var det medlemsmöte på kvällen och det var en trevligt tillställning. Mycket bra och intressant information från de som varit på sektorskonferansen och det bästa av allt var den lättsamma stämmningen - det är såna här möten som skapar ett sug för framtida aktiviteter.

Sedan har fredagen varit en halv arbetsdag på grund av röd lördag. Fredagen sprang iväg så fort så jag hant inte göra hälften av vad jag planerat men det kommer ju en Måndag också.....
Marie-Louise kom ut precis till jag skulle sluta så vi gick en promenad med hundarna så de fick busa av sig riktigt ordentligt sedan blev det kvällspromenad efter stigen upp till Malmsta och tillbaka, det var skönt och nu ska jag slänga mig framför tv:n en liten stund och sedan sängen.

I morgon ska vi ut i skogen och lägga spår och hoppas verkligen att vädrets makter är med oss så vi får grilla en korv och så låta våra små vänner få gå ett par spår.....:)

Ha det

1 kommentar:

  1. Visst är det trist med mörkret nu, men det ser faktiskt ganska mysigt ut på bilden.

    SvaraRadera