lördag 17 oktober 2009

Stökigt och lugnt och skönt

Under veckan som gått har det varit lugnt och skönt. På fredagen hade vi besök på jobbet - se ovan - riktigt söta var dom....


Har tränat lite apportering inomhus och det går jättebra. Micke tycker att det är bara han som ska träna så han går upp i varv lite när jag tränar med Sara men det går bra ändå. Vi tränar med att hålla i apporten och sedan så ska hundarna med apporten i munnen föra sidan av apporten mot min öppna hand som jag har på sidan av apporten. Det är lite svårt att få dom att förstå vad jag vill att dom ska göra och Micke är nog den som börjar förstå men vi tränar på och det viktigaste är ju att vi har kul..............eller hur! Vad den här träningen går ut på är en bättre fokusering vid hållandet av apporten och inte få något tugg ..............fungerar kanonbra.


Har varit väldigt trött under veckan och haft fruktansvärt ont i mina ben så nu är det nog dax att beställa tid för att få mina kortisonsprutor som jag får med ca 4 månaders mellanrum. Lite drar jag väl mig för att få dom för inte är det väl så där himlastormande roligt med sprutor - men ska jag orka är det bara att ringa och beställa tid....Jag ringer på Måndag...:)


På fredagen när jag kom från jobbet var jag riktigt stressad, blev kvar på jobbet ett tag för att göra färdigt och sedan blev det bara en snabbkissning av hundarna för att stressa iväg till affären. När vi kommit hem så bytte jag bara om och så promenerade vi iväg till Kilen för att försöka göra oss av med lite stress - den satt som en tyngd i bröstet - men halvvägs upp till malmberget så började det att släppa och sedan tog det inte lång stund förrän svetten bröt ut när resten av trycket över bröstet släppte...........oj vad skönt det var. Vi gick in till Marie-Louise och fick oss en kopp kaffe och sedan skjutsade hon hem oss.


När vi kom hem så var vi riktigt nöjda och efter att vi fått i oss mat så slog vi oss ner i soffan i rummet för att titta lite grann på tv - ja, Micke och Sara låg utslagna på golvet... Så helt plötsligt far Micke upp och låter väldigt irriterad och pekar ut mot gården - ja på gården så står grannarna från andra sidan med en stor bil och slirar runt på våran sidan och helt plötsligt så dunkar dom in i bodan...............Ja, så var dom tvungen att med en annan bil dra upp den stora från våran sida av gården - man kan ju undra varför den stora bilen inte kom någonvart - men nog såg det ut som om det var sommardäck på bilen som for in i bodan eftersom den sedan inte kom från stället....................Ja, ja men någonstans så förstod jag nog att det är på gång hos mina grannar nu eftersom det börjar samlas bilar på gården och visst känner man sina löss på gången...



När de kommit in i lägenheten så slogs stereon igång och det finns visst bara ett läge på den stereon - fullt ös - så det var bara att ta fram öronpropparna och försöka lugna ner stressen som började komma krypande. Det var ett fruktansvärt liv fram till klockan tio när det blev alldeles tyst och bilarna började försvinna från gården................trodde inte riktigt att det var sant och först kvart över tio så vågade jag mig ut med mina hundar för en nattkissning och sedan somnade vi ganska fort och har sovit hela natten - såg på morgonen att de bilar som varit på fredagskvällen stod parkerade på gården så de har nog kommit under natten men tack och lov har jag inte hört något. Såg bara att det var kastat ölburkar och flaskor runt om på gården så det hade nog varit liv och rörelse - undrar hur länge dessa burkar och flaskor får ligga den här gången.................förra gången så fick de ligga i till jag var tvungen att plocka upp dom för att vi inte skulle göra illa oss..... Jag spelade in nivån på stereon - förstår ni att man behöver öronproppar när dessa människor är igång!!!








Lördag 17 Oktober







Idag har jag och Marie-Louise varit ute i skogen med hundarna och jisses vad skönt det har varit. Vi drog iväg ut efter linalombolo vägen och gick in i skogen vid våran glänta. Det var riktigt halt ute men det gick bra att gå i snön - fast det hade blivit ett litet islager i snön så gick det bra för hundarna att rasa omkring i skogen - det var härligt att se. Lägger in lite bilder här nedan:



Här sitter Marie-Louise och grillar våra korvar och våra vänner väntar och håller koll...)



Marie-Louise funderar på hur man ska göra med "manicken" som hon har i handen - kameran - Iza tycker nog också att hon ser lite konstig ut.....





Här leker lilla Mimmi alldeles för sig själv och hon fick ha sina pinnar helt i fred....kolla filmen





Här står Vackra Sara och njuter av solen - visst ser det härligt ut.........


Här njuter min fina kille......................det var så otroligt fint när solen sken in mellan träden..




Här står Marie-Louise, Iza och Mimmi som också njuter i solen...



Och Pappa Micke smyger omkring och kollar läget............han måste ju hålla koll på alla tjejern....

Oj vad det var skönt när vi kom hem för det kändes verkligen att det varit en otroligt härlig tur och undrar just vad våran glänta ger oss...............för varje gång som vi varit där så känner vi oss så otroligt avslappnade och nöjda............det är nog något visst med den gläntan....

Nu blir det en stund framför tv:n och sedan sängen.

Ha det

7 kommentarer:

  1. Jaa, nog var det härligt alltid.... Undrar om det blir fler såna fina dagar nu i höst? Det var så skönt att även Mimmi hade riktigt roligt. Nu ska även jag steppa i säng.

    SvaraRadera
  2. Så mysigt..och vilka fina bilder.

    SvaraRadera
  3. Det var bara jag
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Lider med dig med sådana grannar - har själv haft sådana, blev en lycklig dag när de flyttade! Vad sade de på FAB? Du skickade väl förra filmen till dem? Får du koka gift och bjuda över grannarna? Jag kan föreslå en rad lämpliga växter du kan använda - vad skall man annars med en hortonomutbildning till?

    TUR att du har bra vänner att dra till skogs med, den läker många sår, naturen där uppe.

    Avundas dig naturen, men inte grannarna.

    Annika å Imsan

    SvaraRadera
  5. Fab har inte ens svarat på brevet som jag skickade till VD på FAB eftersom jag inte fått någon respons på kontoret i Malmberget och den nye VD:n efterlyser ju en kontakt och kommunikation med hyresgästerna...........bullshit - inte vill han ha något med oss att göra, enbart se till att hyran kommer in på kontot....:(

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  6. Säg åt Securitas att parkera ett par hus bort och komma till fots nästa gång grannarna partajar mitt i natten, så kanske de får höra vad ni får stå ut med. Borde ju höras utomhus också, låter det som.

    SvaraRadera
  7. Ja om det hade varit så enkelt - när jag ringde securitas sista gången så tog det dom 45 minuter att komma hit och när jag ringde och frågade varför det tar sån tid så fräste han bara åt mig att dom har ett nytt system.............ja, inte är ju det systemet till gagn för säkerheten...:( Så dom är nog inte intresserade av att hålla koll men hädanefter så är det polisen som gäller för dom får ju gå in men det får ju inte securitas.......det är ju inte frågan om "om det blir någon nästa gång" utan "när" det brakar lös igen. Kollar ny lägenhet men det är ju lättare sagt än gjort, synd att man inte var med i utdelningen av postlodlotteriet - 72 miljoner - då hade man kunnat köpa hus i nattavaara....:)

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera