tisdag 6 oktober 2009

Ett sista spår

Nu går det framåt med lilla Saras hals, hon äter riktigt bra och helt obekymrat och blir piggare och piggare för var dag. Än så tar vi det lugnt och försöker bara att ha det skönt och göra roliga saker. Vi har ännu tre dagar kvar på antibiotikan så det får bli lugna gatan.

I eftermiddag så for jag och Marie-Louise ut i skogen med hundarna - det var så otroligt fint ute. Nån minusgrad och solen som glittrade på den lilla snön som hade kommit. Det var riktigt härligt. Vi la ett par korta spår åt våra hundar och det blir nog de sista spår de får gå i år.....

Efter att vi lagt ut spåren så promenerade vi i skogen med hundarna och gissa om dom tyckte det var härligt. Sara var riktigt busig och hakade på allt som Iza inbjöd henne till och det blev ett par härliga turer för dom runt i skogen.

Här är dom allihop uppe på en liten backe och det var bara tur att jag hant med att få dom alla fyra på samma kort....:)

Titta så härligt det är ute i skogen, solen lyser mellan träden och det var riktigt vackert och så otroligt tyst och fint............nog är våra skogar en plats för själsvila...


Sedan försökte dom få i gång mig att busa både Micke och Sara då jag höll på att förlora min vante...........det är så härligt att se lilla Sara vara så busig och glad




Titta bara så hon retar Pappa Micke...................härligt va!!!



Sedan försökte lilla Iza stjäla en puss av Pappa Micke man han hant undan....:)



Och så blev det lite positionsträning...................det ser väldigt bra ut - eller hur!!




Även här var båda hundarna med i leken och tyckte visst att de kunde träna en stund....visst är dom fina min små vänner.


Sedan så fick Sara gå sitt korta spår och gissa om det var drag i linan............hon gick som om hon riktigt längtat efter detta hur länge som helst - det var riktigt roligt. Spåret var nog inte längre än ca 100 m med en vinkel och en slutapport men hon var så fruktansvärt lycklig och så säker i spåret så detta bådar gott för framtiden..........


Sedan fick Iza gå sitt spår och där var samma drag i linan så Marie-Louise fick ta fram sjumilastegen för att alls hinna med.................härligt va.............och så säker i spåret - duktig flicka!


Och sist fick Pappa Micke sitt spår som var ca 500 m med fyra små apporter och ett slut. Han gick som tåget och var så taggad så han hade inte tid att langa över apporterna till mig utan tog bara upp dom i munnen och fortsatte spåra.............lilla gubben vad lycklig han var att få spåra..............inte en pinne lämnade han i skogen och så slutapporten som givetvis var hans bitstock gjorde att han var såååååååååååååååååååå lycklig................nog är det härligt att spåra med så här lyckliga hundar - synd nu bara att det kanske dröjer till nästa gång. Dom har lovat kring 2-3 dm snö till i morgon.........huva ligen........nu är det snart riktig vinter.
Nu blir det en liten "kisspromenad" och så sängen. Nu hoppas jag verkligen att det ska fortsätta gå framåt med Saras tillfrisknande så att allt blir som vanligt igen med två galna och lyckliga hundar..........
Natti natti

3 kommentarer:

  1. Håller bara med.... en helt underbar eftermiddag

    /Iza

    SvaraRadera
  2. Ja, nu äre allt snö ute :)

    Nu måste jag se till att bli frisk bara innan det blir riktigt kallt ute, är inte kul om man får en såndar förkylning som aldrig helt riktigt försvinner!
    Vi hörs av här i veckan, pussa på sara och micke från mig! Aramis skickar en snöboll och säger att han är stormförtjust i vintervädret!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att Sara piggnat till, man blev ju orolig när hon var dålig och hade så ont...Idag tänkte jag komma ut på klubben en sväng men jag avstod i snöovädret...däremot var både Nova och Puma stormförtjusta i vinteryran när vi var ute på rastning :)

    SvaraRadera