söndag 4 oktober 2009

Snön har kommit!!

Ja, så har snön kommit till oss här uppe i nord och inte var det väl så där jättekul. Vägarna blev över natten vintervägar som man inte kör omkring med sommardäck på och givetvis så hade jag ju inte bytt däck....:( Det är nog samma sak varje år, man väntar in i det sista, kanske är det så att man inte vill att det ska bli vinter och kallt.......Min son Christian fick rycka ut och byta mina däck i eftermiddag - Tusen tack min son för att du finns - vad gjorde jag annars!!!

Lilla Sara har ätit sin antibiotika i två dagar och jag tycker att det blivit en ganska snabb förbättring i alla fall i hennes ätande. Hon äter uppblött mat nu inte vällingmat helt utan att reagerar och hon är verkligen hungrig. Jag ger henne små mål, fyra gånger om dagen blandat med fil så att inte hennes mage ska reagera alltför mycket - den har ju inte fått i sig så där väldigt mycket under fem dagar.........Ute i skogen idag var hon riktigt busig och pigg och det var nästan så jag fick tårar i ögonen när jag såg henne springa omkring och busa. Har filmat lite grann och lägger in filmen här nedan och det som är ganska kul är att ljudet inte riktigt hänger med pga att det är kallt ute - men det är roligt att se henne så pigg.

Vi har enbart försökt vila i helgen och ta hand om varandra - lugna härliga skogspromenader och bara varit hemma och försökt mysa. Jag har nog haft lite svårt att vila eftersom jag tycker att hennes smärtor varit väldigt konstiga och stora så min helg har nog varit lite ångestladdad men jag hoppas verkligen att det nu släpper för henne och att hon får komma tillbaka och blir lika vild och galen som hon varit tidigare - hennes livsglädje är verkligen någonting utöver det vanliga men den senaste veckan har det varit lite dåligt med det men men nu får vi hoppas att det vänder och livet blir värt att leva igen.....:)

Tog några kort när vi var ute i Nautanen under dagen - det är ju fint med snön men men tänk om det hade fått räcka så här...........

Micke och Sara gillade verkligen snön och busade ordentligt och lyckligt..


Lilla söta Sara har ju tappat all sin päls, både på grund av att det nog säkert var dax att byta men säkert också pga operationen och att hon inte mått så bra sista veckan - hon blev så liten..........lilla älskade gumman min..
Här kommer filmklippet när dom busar i skogen, hör när ljudet inte riktigt hänger med - trodde först att det var spök men filmen..........men sedan förstod jag att kylan nog gjorde att allt inte riktigt hängde med...
Det gick dåligt att lägga in filmen - efter tre timmar så slog jag av - provar igen i morgon..
Nu ska vi försöka gå en liten nattis promenad och sedan hoppa i säng!!
Ha det bra

1 kommentar:

  1. Vad hon har krympt...nu är det minsann ingen konst att se skillnad på pappsen och Sara, förr var jag alltid tvungen att spana in noslängden (Mickes sjumilanos) för att se det på kort :)

    Härligt att hon mår bättre, håller tummarna för att det snart är den gamla vanliga Sara som härjar hemma igen.

    Annika å Imsan

    SvaraRadera