fredag 25 september 2009

Sömnlös

Ja, det har inte hänt så mycket i träningsväg eftersom vi nu tar det ganska lugnt för att invänta operationen på Sara som kommer att bli på Måndag 28 September......usch det är inte roligt men ack så behövligt. Hon ser ganska illa ut i halsen och man märker på hennes beteende att hon inte alls mår bra.

Men där det verkligen händer saker det är hos mina ungdomliga grannar, där leker livet riktigt ordentligt både natt och dag. Ja det finns nog många olika saker som jag skulle kunna kalla dom men det skulle nog ganska snabbt bli preskiberat..............fy fy fy. Detta elände har jag haft i flera år närmare bestämt fem år snart. Jag kan för mitt liv inte förstå hur dessa ungdomar så helt utan respekt för andra människor kan leva om på detta vis mitt i veckan, hela veckor och ibland både vardag och helg, natt som dag. Dom inte har någon kunskap om ansvar och respekt för andra människor nej det är i enbart egoistiska motiv som de tänker. Vi som har jobb och ska upp på morgonen ska väl inte behöva sitta uppe hela nätterna för att det är fest hos grannarna...................

Och när mina grannar börjar festa så handlar det inte om en kväll...........nej, nej det brukar hållas igång i fem, sex dagar i sträck.............kan ni förstå hur det känns att leva i detta helvete. Stereon är på en sån nivå att glasen skallrar i skåpen och går man barfota på golvet i köket så blir fötterna masserade utav basen.........Inte ens öronproppar hjälper för dom vibrerar ur öronen pga av nivån på stereon. Och sedan får man ju vara livrädd för vad som händer med kåken för det bara väller in cigarettrök i min lägenhet och i det tillståndet som dom är kan dom ju bränna ner kåken på ett ögonblick - nej, inte kommer man väl att få lugn och ro förrän det har hänt något riktigt allvarligt...........då först kanske dessa ligistungar förstår men å andra sidan var det ju ingen som förstod någonting när flickvännen tog livet utav sig i lägenheten efter en utav dessa fester, nej nej festandet fortsatte efter en liten andningspaus på tre månader.............så det är nog kört för dessa ungdomar. Man kan verkligen fundera på om inte deras föräldrar är oroliga över deras festande.................men de kanske inte bryr sig och anser att dom är vuxna men blir barn vuxna nån gång för föräldrar????

Dom började på onsdageftermiddag kl halv fem på eftermiddagen och när stereon tystnade så var klockan halv sju på torsdagsmorgonen.................ringde till securitas kl 11.50 och de masade sig hit kl 00.35 (det ska kallas trygghetsjour???) och när securitasbilen svänger in på gården så slås stereon snabbt av och det blir alldeles tyst i lägenheten vilket innebär att securitaskillen går ett varv runt huset och sedan åker iväg. Fem minuter efter att han åkt så dras allt igång igen och sedan håller det på till kl halv sju på morgonen. Ni kan ju förstå att man blir frustrerad över dessa förbannade slipade ungdomar, för det här gör ju att det inte är någon ide att ringa till securitas för dom gör ju ingenting i alla fall och något sova blev det ju inte heller för mig som fick gå och jobba helt utan sömn.

Nu sitter jag här på fredag eftermiddag och klockan är tjugo över fem på eftermiddagen och var så fruktansvärt glad över att det var helg så man kanske skulle få vila lite när allt dras igång igen här inne hos mina grannar....................det var den helgen det.................dom måste kanske bränna ner den här kåken innan detta helvete tar slut.

Nu har jag filmat och spelat in detta liv som varit under natten mot torsdagen och kommer att dela med mig utav detta helvete till allmänheten för att alla verkligen ska få ta del utav hur det kan gå till när det är fest på Genvägen 4 i koskullskulle. Ni kan ju kolla de två små snuttarna som finns här nedanför och då är klockan fyra på morgonen .....

Nu vet ni ju vilken helg som väntar för mig...................Filmerna som jag spelat in kommer att skickas till Mats Pettersson som är VD för FAB.

Ha det

6 kommentarer:

  1. Nej..fy fan...har de ingen skam i kroppen...inte undra på att du är trött....det är ju för jävligt att man måste ta saken i egna händer för att få fram bevis...hoppas FAB vaknar nu när du skickat filmsnuttarna...du får komma ut hit till tystnaden....Ha det
    Anna-Karin.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag längtar verkligen till tystnaden. Såg att det fanns en som ville byta ett hus i Nattavaara........tror du han vill byta mot min lägenhet...:)

    SvaraRadera
  3. Du är välkommen närhelst det blir för jobbigt.... du har ju nyckel...

    SvaraRadera
  4. Hojja! Finns inte så mycket att tillägga utöver vad du själv skrivit, hoppas det blir en lägenhet ledig i huset dit vi flyttar. Då kan du ju bli granne med oss istället:))! Huvva, jag hade blitt komplett galen om jag vore du!

    Funderat på att tillverka en brevbomb??

    SvaraRadera
  5. Har också haft otur med störande grannar som du vet...i omgångar.Först ska man upp på jobbet vid halv sex under veckan, sen vill man ha lugn och ro när helgen kommer. Men just nu har det varit lugnt här i huset länge.
    Vet precis hur du har det, frustationen kommer tillbaka när jag kollar filmen, blir så förbannad!! /Lena o Puma

    SvaraRadera
  6. Hej Monika och Sara!
    Vad jobbigt med dina grannar. Det är inte lätt att få andra att förstå hur det kan vara, hoppas det löser sig när du skickar in filmen. Önskar er lycka till med Saras tonciller i morgon. Tänker på er, ska uppdatera hemsidan igen, förlåt jag missade ert Lydnads resultat och hade så brottom när jag skrev in MH:na, men ska rätta till det.
    Kramar
    Anci

    SvaraRadera