söndag 27 september 2009

Halleluja

Det har faktiskt varit knäpptyst från grannarna hela helgen så jag har fått två hela nätter som jag har fått sova.............jisses vad det har varit skönt.

När jag steg upp på Lördagsmorgonen så hade jag sovit så djupt så det tog mig en timme i skogen med hundarna innan jag vaknade till ordentligt - men gissa om det var skönt. Sedan var energin tillbaka och började genast städa hela lägenheten, putsade fönstren och bytte gardiner och fejade så nu är det riktigt fint hemma. Har nog varit lite slö vad gäller städningen så det var nog dax att fixa till det men nu kan man slappna av för nu är det vinterfärdigt....:)

Hundarna var lagomt less under lördagen för de fick bara den lilla uteplatsen att vara på för inne ville de inte alls vara som jag höll på........stackars små......Men sedan på eftermiddagen så fick de sig en härlig skogspromenad tillsammans med Iza och Mimmi - ja Marie-Louise fick också följa.

Sedan blev det pizza på kvällen och gissa om det smakade bra - hade ju glömt bort att äta på hela dagen. Hur kan man bli så inne i städandet så man glömmer att äta, jag det är nog en gåta men gott var det i alla fall när vi fick mat i magen.

Söndagen har det blivit lite småplock och några koppelpromenader med hundarna. På eftermiddagen så fick dom en härlig promenad på vårat riktigt fina ställe efter linalombola vägen. Det är så otroligt fint där med hedbackar och så bäcken som porlar i bakgrunden så där är verkligen ett ställe man kan ladda batterierna - det var skönt!

Nu har ju tankarna börjat snurra angående operationen - givetvis är man ju lite nervös och vill att det här ska vara gjort och hon får börja tillfriskna från det här eländet. Så får se hur det blir med nattsömnen i natt - alltid är det nåt!!!!

Ha det

5 kommentarer:

  1. Och tänk, jag har varit och promenerat på samma fina ställe som du.... helt underbart (så när som på ryggen). Nu har jag klippt, få se..... 40 klor.. och det gick som en dans... Iza låg helt stilla och då menar jag HELT stilla...

    SvaraRadera
  2. Om jag betalar tågbiljetten och tar hand om vovvarna, kan du hålla ångan uppe och höststäda hemma hos mig också? Hedar har vi också, fast inte riktigt de du är van vid, men hundarna kan nog uppskatta dem medan du fejar...

    SvaraRadera
  3. Operationen kommer att gå jättebra.
    Tänker på er!

    Lena o Puma :)

    SvaraRadera
  4. Det kommer att gå bra för Sara .
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Till Annika! Hade du sagt flygbiljetten så hade jag kanske funderat på det....:)

    Tåget tar så lång tid

    SvaraRadera