torsdag 17 september 2009

Hela veckan

Ja så har nästan en hel vecka gått igen och det som hänt är att i söndags så var vi och tränade uppletande med Maria på Torpet och det gick kanonfint.

Här nedan ser ni när Maria skickar ut sin Otto och bilden efter visar när han kommer in med föremålet. Mycket fina och raka skick blev det med duktiga Otto.




Här har han fått sin belöning i form av två stycken freesbees som han fick jaga och fånga.
Sedan fick Pappa Micke jobba lite grann och han gjorde det riktigt bra. Inte lika raka och fina skick som Otto men han fixade sina grejer och var riktigt lycklig.
Sedan så var det lilla Saras tur och hon fick ta en grej helt utan synretning och det gick riktigt bra. Efter det så körde vi med synretning på två grejer och det gick också jättebra. Och sedan tyckte jag att det var bra med jobb för henne - vill inte anstränga henne för mycket.
På eftermiddagen så for jag och Marie-Louise ut med Volvon till Nattavaara för att ställas upp och ställas av..................hoppas nu inte att den behöver ställas på igen för då blir det väl liv på transportstyrelsen.............:):)
Kanske, jag säger bara kanske (pessimist som jag är) så kan det vara så härligt att lilla polon bara behövde ett nytt lock till expansionskärlet..........men jag säger bara kanske..............det gamla locket var nog antagligen trasigt för i locket sitter en sk tryckventil som ska släppa ut övertrycket och kanske kanske kanske kanske så var det bara den som var trasig.
Och är det nu så att det bara var locket så har jag sparat en hel massa pengar............för det locket kostade bara 100 kr mot för beräknade 6000 - 8000 kr........så nu håller jag tummarna att vattnet stannar kvar där det ska vara och ingen annan stans.
Vi fick träffa fina Falk som är en jämthundshanne som är en riktig nallebjörn kolla bara bilderna nedan..................oj oj vad han är fin och vacker......... och gissa om hans Matte är förtjust i honom - det syns väl ganska tydligt............eller..:)




Sedan har det blivit lugna veckodagar, långa härliga skogspromenader - ingen träning - men visst är det nästan så att lilla Sara klättrar på väggarna och bara längtar till att det ska börja hända något igen.
I dag torsdag så har hon ätit sin antibiotika kur på åtta dagar tillsammans med ögonsalvan. Ögonen är mycket bättre men halsen ser lika tråkig ut så jag ringde och pratade med veterinär Dan Grill och han tyckte också att det är nog bäst att operera bort dom så nu är operationen bokad till 28 september.............usch nog är det lite ångest i alla fall, men vad gör man.
Inte är det någon ide att tjafsa med dessa tonsiller när det har visats sig på mina tidigare hundar att när tonstillerna är borta så har man äntligen en frisk och kry hund som klarar både träning och tävling - det är ju verkligen det jag vill med denna lilla tjej för jag gillar verkligen det jag hittills har upplevt med henne.
Men nu ska jag avsluta med en riktigt rolig historia.........ja, historia och historia
Jag hade i alla fall fått i uppdrag av min brors pojke Lars-Erik att fixa tre par jeans åt honom. Dom skulle lagas och givetvis så lovade jag det..................
Tog itu med jobbet och trodde att detta var hans arbetsjeans för usch så trasiga dom var så gamla tant faster (som jag då är åt Lasse) lappade och lagade i tre timmar och gissa om dom blev fina. Riktigt stolt lämnade jag tillbaka dom och fick ett riktigt stort tack för hjälpen.
Sedan när jag var och hälsade på ett par dagar senare så fick jag mig ett riktigt gott skratt eftersom Lasse då berättade att efter att jag lämnat tillbaka jeansen så hade han jobb i ett par timmar den kvällen....................med jeansen....................ja, vad tror ni nu hade hänt.............jo, Lasse berättade att han köpt riktigt dyra jeans (1800 kr tror jag visst att det var) som redan var slitna och klara med hål och diverse andra MODEGREJOR..................som jag Gamla tant faster suttit och lappat och lagat igen som han då fick sitta och sprätta upp igen........................ja, vad är det för fel med dagens ungdom, HEL OCH REN det är då min filosofi..................men vi fick oss ett riktigt gott skratt:):):)
Ha det gott


4 kommentarer:

  1. Haha jag tror jag dööör då jag närmare bestämt kan se fröken Lindström framför mig när hon överlämnar jeansen glad i hågen för ett väl utfört arbete på ett par så trasiga jeans :)

    ...men hur skulle du kunna veta det? Under ditt århundrade så diskade man väl tom. plastpåsar för återanvändning??

    /Pigan

    SvaraRadera
  2. Jag hade nog gjort detsamma med jeansen... men det är väl som Pigan säger.... vi från 50-talet har fått lära oss att det spelar ingen roll vad man har på sig bara man är HEL och REN.

    SvaraRadera
  3. Det var faktiskt mer en regel än ett undantag att man diskade plastpåsarna.............det gick ju att använda dom igen....:)

    SvaraRadera
  4. För Pigans "...under ditt århundrade" får du proppa henne från mig...vi är ju i samma generation, du och jag...

    SvaraRadera