söndag 26 december 2010

Spelkväll!

Jag, bakom kameran, Iris och Leif - Pigan, Christian och Per - och så Misse och Viggo.


En härlig kväll i goda vänners lag - tänk att det är så roligt att spela spel - ni som inte har provat , jag säger bara prova - det är riktigt roligt.

Jag tror att vi haft spelkväll varje jul i .........ja, jag vet inte hur många år, så nu kan vi nog börja ta det som en liten "jultradition" och det gör då jag såååååå gärna.....


Vi spelade, som ungdomarna sa, gamlingarna mot "the young ones" - vad dom nu menade med det.......:) Det visade sig i alla fall att det blev oavgjort - vi vann ett spel och dom vann ett - härliga ungar...........och jag kommer inte att tala om vilket vi vann och tvärtom.......:))

Lite bilder nedan:





Lilla Viggo fick sitta i Pers knä....



"Lilla" Misse huserade under bordet....





Christian, Pigan och Per försöker sätta dit oss.................men men det gick inte så bra.......
"Det var dans borti vägen på lördagskvällen"...............den kan vi......:)

Nu går annandagsjul mot sitt slut och julen är över för detta år och nu kan man nästan börja se fram emot lite ljusare tiden - i fantasin i alla fall för det tar nog ett par veckor innan vi märker någon skillnad - men nog är det härligt att i tanken se dessa ljusa sommarnätter framför sig.......hmm längtar!!!

Ha det!

2 kommentarer:

  1. Så härligt att vi går mot ljusare tider, det känns som att det är på tiden - och fort går det när det väl har vänt.

    Helt klart är det numer tradition med spelkvällar under julen :)
    Men vi måste dra ihop fler kvällar lite då och lite nu, för det är ju så roligt!

    SvaraRadera
  2. Håller med Pigan om att det måste till fler spelkvällar. Jag hade ju oturen att missa denna. Förstår att ni haft riktigt trevligt. Själv var jag tillsammans med barnbarnen ut till Tjautjas och kollade in årets belysning... även det är en upplevelse.

    SvaraRadera