torsdag 16 december 2010

Bara vanlig vinter!

Det är en helt vanlig vinter med mycket snö och kallt och allt är precis som det alltid brukar vara under vintrarna......

Men ändå längtar jag till våren och sommaren när man slipper ta på sig så mycket kläder för att inte frysa, det tar ju en kvart att bara klä sig, nej tänk när man bara kan stoppa fötterna i joggingskorna och på med kepan och så iväg......................

Ja ja längta kan man ju göra men nu står julen för dörren - är inte alls klar med alla klapparna - det är ju i och för sig inte så många men ett par småsaker till ungarna måste det ju finnas - och så till Christian förstås...........det är nog bara jag som tycker det är kul med "klappar" åt honom, det går så fort när dom blir vuxna och är inte längre så brydd i julklapparna - men mamma - är hans kommentar........:))

Träningen inomhus har liksom legat lite i dvala här ett tag, haft fullt upp med att göra i ordning i källaren. Ställde ju bara in alla grejer där när jag flyttade in för att gå igenom dom senare och nu har "senare" kommit - gick inte att skjuta upp det längre...........det tog två dagar att gå igenom dom och nu har jag bara lite verktyg att sortera så det känns ganska bra.

Vi har i alla fall varit ute på våran första sparktur, jag och vovvarna, och det var riktigt härligt. Det var bara - 12 grader kallt ute ca så jag tog ut min gamla spark och drog iväg upp till Malmsta för att sedan släppa nerför "kullebackarna". Oj vad det gick undan, var tvungen att bromsa hela tiden men hundarna tyckte det var riktigt roligt att sträcka ut i en riktigt härlig trav med tungan hängande utanför och stjärnor i ögonen - ja det var riktigt härligt så det måste vi göra om, bara vi får ha väder som gör att man kan vara ute. Nu har ju väderstationerna på nätet lovat ner till - 40 grader kallt till helgen här i Gällivare kommun så då får vi kanske sortera dom där verktygen...............:))

Nej nu på med alla kläderna och ut på en promenad men jyckarna så får det bli en härligt varmt bad sedan.

Ha det

4 kommentarer:

  1. Ja det är precis samma här, klapparna får jag brått fixa i helgen och i början av nästa vecka :)
    Hoppas verkligen att det inte blir så kallt - får ont i magen bara av att tänka på det, -40 är riktigt överjävligt.

    Vi kanske hinner ses i helg. Må gott!

    SvaraRadera
  2. -40 är inga problem alls om man bara inte andas in...det är då det blir litet jobbigt...

    SvaraRadera
  3. Pigan: Ja nu kommer jag över i helgen så får vi ta ett litet "julfika" med tillbehör...:))

    Annika: Nej det är inga problem alls här uppe är vi ju världsbäst på att hålla andan,det vet du väl....:)

    SvaraRadera
  4. Ja nog får man pälsa på sig...men håll med om att det är sååå skönt när man varit ute i vår friska luft och sedan kommer in igen..alla nöjda.
    Ha det bra.
    Anna-Karin

    SvaraRadera