tisdag 21 december 2010

Färdig.....

Äntligen så är jag färdig med mitt julklappstillverkande............puh.....men oj vad fina dom blev "klapparna".

Nu får vi bara hoppas att dom kommer till användning och har själv haft så kul under tiden jag har gjort dom - tänk att det ska vara så roligt att göra klapparna själv!

I dagarna som gått så har det blivit lite förkylt, näsan rinner och är tät - inte roligt alls men det är ju tur att det finns nezeril.......

Mina hundar har börjat släppa något fruktansvärt med hår - har aldrig varit med om att mina hundar har släppt så mycket hår vid den här tiden men hör att många av mina vänners hundar också släpper just nu så det är väl kanske dax att byta.............men det känns lite knasigt eftersom vi har så kallt ute och snart är dom hårlösa och då slår det väl till och blir minus 35 grader kallt ute och då blir det nog inte så kul att gå ut - kanhända.......då blir det täcken på - inte så populärt men nöden har ingen lag...

Annars så har vi haft lite tjuvstart på julen med middag under lördagen tillsammans med Lasse och Eva-Marie och ungarna. Eftersom dom planerar att åka till kanarieöarna under jul och nyårshelgen så fick vi ta lite julafton en vecka tidigare......:) Det var jättetrevligt och julmaten är ju bara så god när man ännu inte ätit så mycket av all god julmat - sedan blir man ju lite less på allt det goda.....

Hoppas nu inte flyget blir inställt så dom inte kommer iväg för dom har verkligen sett fram emot att få fira jul på lite varmare breddgrader - själv vill jag nog ha snö och kallt för att det ska stämma överens med det som man är van med................kanske har det med åldern att göra kan tänka...:)

Det blir jag och Christian som far ut på julaftonens morgon och tänder ljus på gravarna och så äter vi en god middag och givetvis tittar på Kalle Anka - Då är det jul.....:) Sedan har jag ju gjort lite "klappar" till Gossen - få se om han gillar det......:)

Fick en julklapp idag av vår "hundgårdsparasit" som hon kallar sig - Annika - som sköter hundgården under helgerna. Hon är så otroligt gullig och ödmjuk och man blir så glad när hon tittar in och fikar och pratar en liten stund och så otroligt ansvarsfull i sitt arbete med hundarna under helgerna så det finns inte ord att beskriva henne - Hon är bara en av dom bästa....:))

Nu ska jag preparera näsan och så stupa i sängen för det känns som om det börjar bli dax - ögonen vill gärna blunda så länge för varje "blink".........:)

Natti
Ha det

1 kommentar: