måndag 30 augusti 2010

I förra veckan har både Micke och Sara haft magsjuka - Sara började redan natten mot Måndag (efter vår träningshelg) men det gick över ganska snabbt och så fortsatte Micke natten mot tisdag och onsdag och så fick Sara tillbaka det natten mot torsdag - PUH vilken vecka........... Men nu peppar peppar så verkar det som om det är på bättringsvägen. Båda hundarna får ris och fisk och jag har så smått börjat lägga in lite torrfoder men tar det väldigt försiktigt, vill inte att det slår tillbaka en gång till. Iza har också plågats av magsjuka under veckan så det verkar som om det är någon virus.


Så det har varit vila och lugn och ro nästan hela veckan och även helgen - har varit helt slut av att springa ut med hundar hela nätterna (varför är det alltid på nätterna...:). Sara har gjort av sig i den lilla inhängnaden som jag har utanför dörren så där var det bara öppna dörren men Micke som blivit lärd (av mig förstås) att inte göra av sig på gården skulle ut i skogen - fick klä på mig varje gång han skulle ut - ca en gång i halvtimmen - och sticka ut med honom i skogen efter garagevägen. Ibland så tycker man att man är ganska dum som lär hundarna vissa saker för här hade det varit skönt att bara öppna dörren och släppa ut honom som med Sara.........Men men jag vill ju egentligen inte att mina hundar ska göra av sig på gården utan gå till skogen så det var ju bara bita ihop och springa.....:)


I dag så var jag förbi Marie-Louise på hennes jobb och fick äntligen se henne i kjol och jisses så fin hon var - var bara tvungen att fota henne - se nedan.......:)



Hmm mycket fin.....
På eftermiddagen så for vi ut till Nautanen för att gå en liten skogsprommis med hundarna och det var så otroligt härligt. Solen var framme och man kunde inte låta bli att bara stå en stund och låta strålarna bara skölja över ansiktet - vi har inte haft så mycket av den här varan under sommaren som varit. Tog några bilder bara för att komma ihåg hur det kändes.......:)

Pappa Micke och Marie-Louise filosoferar en stund i solen.....



Mimmi som fått följa med njöt i stora drag.....




Äntligen en liten Iza som satt still så hon fastnade på bild.....





Sara tyckte inte alls om att sitta still utan ville iväg vilken hon högljutt talade om....

Var ut på Torpet en stund på kvällen och körde lite position med Sara. Vi gick och gick och jag har problem med mina vänstersvängar - måste bara träna mer - Sara gick bra men orkade inte så länge. Skickade henne tre gånger till rutan och tycker mig märka att hon verkar mycket säkrare på var hon skall placera sig nu för hon missade inte någon gång. Hon gick rakt ut och in i rutan från framsidan och placerade sig själv mitt i rutan så här börjar vi nog få in en stabililitet. Ska börja ta ut avståndet igen så får vi se om det håller......

Var sedan med på tävlingsmötet inför Septembertävlingen en liten stund och det ser riktigt bra ut med funktionärer. Kommer att tävla med Sara på fredag och sedan döma under lördag och söndag - puh det blir en tuff helg men det blir säkert kul. Har fortfarande problem med såret som inte riktigt vill sluta ömma och är rött och tråkigt men till tävlingen ska det väl ändå har slutat j.....las..........:)

Nu får det bli en dusch och sedan sängen.

Ha det

3 kommentarer:

  1. Två tips för dåliga hundmagar, utöver dietmat förstås:

    Pro-Kolin, receptfritt på apotek. Skall vara bra om bakteriefloran spökar (två Wilsar rekommenderade det såsom "skitbra!" vilket ju är litet vitsigt i sammanhanget), men på Irra hjälpte den inte när vi var på Wilselägret.

    Testade Canikur i stället, när vi kom hem, även det receptfritt på apotek - det funkade direkt! Inga nyttiga bakterier i det, utan det tar upp vätska ur tarmen eller något sådant - skall köpa hem så det finns till hands vid behov om det händer igen.

    Håller tummar och tassar för er start i september!

    SvaraRadera
  2. Spot hade också en släng av dålig mage när vi kom hem, det var i söndags men det kan ju vara samma släng bara lite längre inkubationstid... Gick över fort.

    SvaraRadera
  3. Annika - jag hade Canikur hemma så det vara bara börja ge dom och det fungerade bra. Nu har jag alltid det hemma...:)

    Carina - javisst kan det vara en släng av viruset för det tror jag att det var eftersom båda mina och så Iza fick det, men nu peppar peppar så verkar det som om det håller på att släppa greppet...:)

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera