måndag 16 augusti 2010

Semester!!!

Idag har jag haft min första semesterdag.................eftersom jag var tvungen att göra operationen under sommaren så blev min semester framflyttad och nu hoppas jag verkligen att det blir en lååååång och härlig höst så att det blir mycket hundträning....:)

Under veckan som gått så har jag fått några bakslag - såret har börjat bli rött igen och väldigt ömt så det känns när man rör på sig...:( Inte roligt alls men det är mindre rött nu än förra gången så det går nog åt rätt håll i alla fall - får vara noga med att hålla det torrt och snyggt så blir det nog bra..

Jag har hunnit fylla år och nu börjar det bli så många så jag tappar nog snart räkningen....:) Christian kom och gav mig en digital fotoram som var kanonfin och den ska upp på väggen i köket och sedan laddas med foton.........mkt fin. Sedan var Anita, Iris och Leif, Pigan och Per och fikade på eftermiddagen och "lilla" Misse fick också följa med.



Här visar Sara sin kärlek till sin husse som kommit för att gratulera på födelsedagen...:)


Har varit ute ett par gånger och lagt lite spår och det har gått jättebra men eftersom Sara har löpt och varit lite "pömsig" så har det inte blivit så mycket annan träning.


Jag och Marie-Louise tog en härlig promenad upp på Hirvas i onsdags och det var så fint när vi väl kommit upp. Tog några bilder på hundarna som jag lägger in här nedan:


Iza på Hirvas



Sara på Hirvas

Micke på Hirvas


På Lördagskvällen så for jag och Iris ut till Tjautjas för att titta lite på Flottkalaset. Vi hade tidigare varit i Svanparken och lyssnat till en del artister som skulle uppträda ute i Tjautjas så vi var mycket förväntansfulla. Speciellt till bandet som hette Arvika blues .....någonting?? När vi hörde dom i Svanparken så var dom helt underbara att lyssna till men ute i Tjautjas så var bandet precis lika bra men det var så otroligt mycket folk så vi hade inte en chans att sitta i lugn och ro för att lyssna på dom så det var lite tråkigt men annars var det väldigt trevligt där ute och otroligt bra arrangerat.
Under Söndagen så var jag med Marie-Louise till Älvsbyn för att göra ett MH med Iza - känns tråkigt att behöva åka 50 mil för att få ett papper där det står att hunden har en godkänd mental status.................det visste vi väl redan när vi åkte......:)Nej skämt åsido så gick allting bra och fastän lilla Iza nog la på sig lite grann efter MH-vägen och tyckte att människorna i Älvsbyn inte är så trevliga så gick allt bra och hon fick sin stämpel och pappret. Nu är det äntligen fritt fram för dom att tävla.........


Idag (Måndag) så var jag och Marie-Louise ut och la spår till hundarna och nu kändes det riktigt bra. Det var ju lite kyligare i luften fastän solen lyste från en klarblå himmel och jag tror hundarna gillade det lite kyligare vädret för dom gick som kanoner allihop.

Jag och Micke gick ut samtidigt med Marie-Louise och Iza och det var två spår som fort var avklarade. Micke var så taggad så han gick över "motivationsgodisarna" som jag lagt i början och tog alla 7 vinklarna som en virvelvind. Hade hängt upp apporterna strax ovanför marknivå i träden och gissa om han blev lycklig när han hittade dom.

Sedan gick vi tillsammans på Saras spår. Hon gick riktigt bra, började spåra redan på vägen så nu verkar hon inte alls ha några problem att komma i gång och spåret gick bra med bra drag i lina ända tills hon gick av i en vinkel och hade lite svårt att hitta tillbaka men allt eftersom så tog hon sig tillbaka och hittade rätt och så gick vi mot slutapporten som jag satt fast i ett snöre så när hon närmade sig den drog jag i snöret och gissa om hon blev snopen. Hon tittade i ungefär två sekunder för att sedan som ett Jehu fara efter apporten för att sedan "döda" den med högljudda morrningar.....................det var kul att se och nu ska det bli roligt att se hur nästa spår blir.....

Sedan har jag hunnit med att vara tärna på min kompis Maggies bröllop och det var riktigt roligt. Efter bröllopet så blev det middag ute på klubben, hade hyrt klubbstugan där vi dukat fram och gjort riktigt mysigt. Pigan hade bakat tre stycken kanongoda smörgåstårtor som blev såååååååå uppskattade så behöver ni goda smörgåstårtor så vet ni var ni kan beställa...............:)



Maggie och Janne...................


Till helgen så blir det lite träning tillsammans med Carina från Kiruna. Hon kommer ner på fredagseftermiddagen och stannar hela helgen. Det ska bli riktigt roligt att få träna tillsammans med Carina och alla andra igen - vi hade så otroligt roligt uppe i Kurravaara så nu längtar jag till helgen.

Nu börjar klockan bli mycket så jag ska nog försöka hoppa i säng.

Ha de

4 kommentarer:

  1. Höstfärgerna...den höga, klara, kalla höstluften...hemlängtan...helst nu när det vräker ner ute :(

    Grattis i efterskott!

    SvaraRadera
  2. Ojoj, har det varit födelsedagskalas!! GRATTIS i efterskott!!! Visst var det väl 25 du fyllde??

    Många kramar från Maria m. flock i Svappis

    SvaraRadera
  3. Ja Annika jag kan förstå att det kan bli lite hemlängtan nu för det är så underbart vackert ute och vackrare kommer det ju att bli med alla färger som kommer i naturen.....

    Maria - givetvis så var det ju 25 - tror jag....:)

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  4. Ja, det måste vara 25 du fyllde. Jag fyllde ju 21 för några veckor sen... Ser fram emot helgen, ska bli så skoj :)

    SvaraRadera