onsdag 4 augusti 2010

Sara löper!

Den andra augusti så började - äntligen - Sara löpa och det var ju väntat men nu blir det till att stryka oss från Malmenkampen. Det som var ganska otroligt var att när jag kollade mina anteckningar från Saras löpperioder så ser jag att från första till andra löpet hade hon 7 månader och 11 dagar och när jag räknade ihop dagarna mellan andra och nu tredje löpet så visade det sig att det var exakt 7 månader och 11 dagar...........:) Ja håller hon tiden så här exakt så blir det inga problem att räkna ut när hon ska löpa nästa gång.


Har nog aldrig haft en tik som så helt följt alla "regelböcker"........:) Hon har växt upp så otroligt propotioneligt, inga långa ben eller högre bak eller fram - allt kom i helt propotioneliga propotioner - har aldrig varit med om det tidigare. Det har alltid varit långa ben eller andra saker i kroppen som växt fortare än andra delar. Som Micke där "näsan" och benen växte till sig riktigt ordentligt så det såg ut som om han bara hade nos och ben......:)


Sedan har hennes hormonperioder varit helt efter alla "regler och paragrafer" - kommit precis när dom ska och hennes reaktioner har varit så otroligt vanliga - lite trots, kolla var man står på rangskalan och så hennes glimt i ögonen som varit helt fantastiskt härligt. Sedan kommer sista hormonperioden som vi inom hundvärlden kallar för spökperioden och då ser hon spöken överallt precis som det står i alla böcker - och sedan så lägger sig allt till rätta och hon börjar plana ut och hitta sin plats i livet - ja det här är nog den tik som jag haft som följt all information som finns att läsa om uppväxten hos en hund - förutom att alla kroppsdelar växte helt i propotion till kroppen. Kanske är det så att jag som bara haft tikar sen förut känner igen allt hos henne och det gör att jag tycker att hon är så otroligt normal eller så är det så att hon är speciell och otroligt FIN.....................:)Själv röstar jag väl för speciell och fin.......:))


Vi har inte tränat så mycket eftersom hon varit lite trött och det har ju med löpet att göra - precis som det ska vara - så vi har tagit promenader och bara njutit av varandra. Micke tycker ju speciellt att hon är riktigt söt och fin just nu men eftersom han är kastrerad så stannar det vid att han tycker väldigt mycket om henne just nu - inga andra reaktioner och det är väldigt skönt.


Sedan så kom Maggie med lite "norrlands guld" till mig eftersom jag inte orkat vara ute i hjortonskogen själv. Nu ska jag koka lite saft på detta (se nedan) oj vad gott det ska bli -Tack Maggie......





Ser det inte härligt ut med "guldet" så säg.....:)

Så har jag då blivit med bil och det kändes fruktansvärt skönt. Nu kan jag ta mig ut i skogen och frihetskänslan är otroligt skön.....

Var till Nattavaara och hämtade min bur som jag hade stor förhoppning om att den skulle gå in i bilen men den var lite lite för lång så jag får fälla baksätena lite grann. Det får gå så här ett tag eftersom jag nog kommer att beställa grindar till bilen men just nu så får jag nog "hålla i börsen" ett tag men det är helt acceptabelt att ha det så här ett tag.

Nu hoppas jag verkligen att den här bilen håller vad den lovar och kommer att rulla riktigt många mil och inte börjar rasa som Polon gjorde. Att köpa begagnad bil är ju alltid svårt men förhoppningsvis så är förutsättningarna ganska bra med den här bilen för det har bara varit en ägare på den och den har bara gått här uppe i Norrbotten och så full servicebok. Nu vet man ju ändå aldrig vad som kan hända men jag får vara försiktig och köra sakta - ja ja nu vet jag att vissa av er skrattar och säger: Du kör alltid så sakta så du åker snart på "saktkörningsböter"..............ha ha men min filosofi är att man aldrig kan vara för försiktig.....:)

Så här ser den ut i alla fall - en Renault Megane 2003 årsmodell och riktigt fräsch och fin.

Nu ska jag iväg och handla - med min nya bil - så vi får höras mer senare...:)

Ha det

4 kommentarer:

  1. Det jobbiga med en ny bil är ju att man är så rädd om den...en gammal bil som får en repa till - äh, det spelar inte så stor roll, men en ny...putstrasan fram och akta dig för buskar och grenar och stora stenar på skogsvägarna :=D

    SvaraRadera
  2. Ja nog har du så rätt och jag har ju aldrig i livet haft en så här fin bil så putstrasan fram ett tag i alla fall..........tror nog att man lessnar på det också...:)

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  3. Ojojoj vilken fin bil du skaffat. Vill också ha... Jag röstar också för att Sara är speciell och fin :)
    Spot och jag funderar på att komma ner till G-vare någon helg och träna lite spår och lydnad om ni malmare känner er sugna på att träna med oss. Jag tänkte i så fall dra med mig huset och boka husvagnsplats på klubben så man kan köra hårt över en helg.

    SvaraRadera
  4. Carina - det låter som en kanonidé att komma ner och träna - hör av dig så drar vi ihop ett gäng och tränar tillsammans.

    13-15 är Malmenkampen men varför inte helgen efter....? Hör av dig för det här kan bli kul...

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera