söndag 8 augusti 2010

Lite träning och mycket vila....

Jag har försökt ta det lite lugnt eftersom såret inte riktigt velat läka som det ska, rött och ömt har det varit att det har blivit lite svårt att röra sig utan smärta. Fick fina råd om hur jag ska få bort infektionen och det började lösa sig så nu ser det mycket bättre ut och nu hoppas jag på att det snart är läkt både utanpå och innanför så att man snart kan röra sig fritt.


Jag och Maggie har varit på en liten resa till Haparanda där vi shoppat lite men framförallt umgåtts och haft det riktigt trevligt. Bilen har varit helt underbar att köra och när jag räknade ut vad den tagit i bensinförbrukning så blev jag ju glatt överraskad då det stannade på 0,55 liter per mil och det är ju riktigt bra. Lite grann kommer ju ändå tankarna på om den här bilen ska hålla vad den lovar eller börja rasa som polon gjorde - usch vad negativt det låter men det har varit en lååååång downperiod med mycket som inte riktigt gått mina vägar så det är väl kanske inte så konstigt om man inte är så positiv som man skulle behöva vara - men nu ska vi ta tag i den mentala biten igen och börja blicka framåt med ett ljust och positivt sinnelag.......:)

Har lagt in några bilder nedan från Haparanda resan.....


En liten rast under vägen där Micke och Sara fick svalka sig lite i älven och vi fick en god kopp kaffe med smörgås...



Sara var ju den som hoppade i direkt - vatten yippie...........:)



Det var riktigt vackert vid gränsälven där Finland ligger på andra sidan - solen var riktigt härligt varm så nu var vi glad att bilen hade AC....




Här har vi stannat vid Kukkolaforsen och där var det också så vackert..




Här sitter Maggie med hundarna och blickar över älven mot den Finska sidan........


Sedan så har jag kokat saft av både Hjortronen som jag fått av Maggie och förra årets lingon som jag haft i frysen. Det blev riktigt bra och god saft så nu blir det till att försöka ta sig ut i Hjortonskogen och plocka lite till så att jag får några flaskor saft till och även ha lite till både hjortonsylt och lingonsylt. Nedan ser ni resultatet av saftkokningen...



Riktigt god saft av hjorton och lingon....


På Lördagseftermiddagen så var jag och Pigan ut efter Bomselevägen och la spår till hundarna. Pigan la spår till Micke och själv la jag ett till Sara. Jag fortsätter lite grann med motivation och la godis i början och efter varje vinkel och hon gick riktigt bra. Nu började hon spåra redan vid vägen och hade inga problem att komma i gång och det kändes så skönt att vi gått framåt igen. Hon gick riktigt som på räls första delen av spåret - bra fart och fint drag i linan och vinklarna hade hon inga problem med - sedan andra delen av spåret så började hon kännas trött men släppte inte spåret men hade inte samma drag i linan och inte en apport lämnade hon i spåret - duktiga duktiga gumman....:) Nu hör det ju till saken att det var riktigt varmt och kvalmigt så det är nog inte så konstigt om hon blev trött.


Micke gick också riktigt bra men här syntes det också att han gick ner sig fort och tappade draget i linan och han gick över två apporter så värmen tog nog musten ur dom.

Till Misse hade vi lagt ett spår med två stycken övergångar för att han nu skulle hålla sig till det spår han blivit satt på från början och för att Pigan skulle få chans att läsa honom om/när han byter spår. Oj vad duktig han var - givetvis så blev det lite klurigt för honom och han var tvungen att kolla upp vad det var som korsat spåret men efter en liten tur efter mitt spår så sökte han sig tillbaka till Pigans spår och nu syntes det hur jobbigt det blev för honom att välja rätt spår för Pigan hade fortsatt i ca 200 m till och lagt två apporter och nu orkade inte han heller ha samma drag i linan men hittade apporterna och tog sig till slutet. Han gjorde ett riktigt bra spår och har nog säkert lärt sig mycket under detta spår - duktiga hund.

Vi var själv alldeles blöt av svett och det kändes ordentligt att värmen tog musten av oss så nog hade hundarna gjort ett riktigt gott arbete....:)

Nu ska vi dra ihop ett gäng träninssugna människor och ordna en träningshelg med Carina Andersson från Kiruna som kommer ner en helg för att träna tillsammans med oss. Ni som är sugna att haka på hör av er till mig så samordnar vi en helg som passar alla som vill vara med.............jag tror att det kan bli riktigt härligt.


Nu blir det en liten prommis med hundarna och sedan får jag nog ta tag i att röja upp hemma lite - det är nog dax nu......:)


Ha det

5 kommentarer:

  1. Det är bra...som Pumba i lejonkungen sa: -Lämna det bakomflutna framför dig...rättades till av Timone..-nej, lämna det förflutna bakom dig...Du vet vi som ser på barnfilmer.
    Ha det
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Jag är självklart på när det blir akutellt med en träningshelg med Carina :)

    Ha det bra!
    Hälsningar Anna K

    SvaraRadera
  3. Mej behöver du väl inte fråga.
    Du vet ju att jag behöver Carina./Iza

    SvaraRadera
  4. Det verkar som om det blir helgen efter Malmenkampen så jag tar kontakt med Lena och Marie-Louise men Anna du kan väl skicka mig din e-mail adress för jag har inte den eller ditt telnummer så att vi kan hålla kontakten...:)

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  5. Javisst, varsegod :) annakohler03@yahoo.se

    /Anna

    SvaraRadera