lördag 3 juli 2010

Gällivare Hundungdoms lydnadstävling

Hela veckan har sprungit iväg igen så fort. Funderar på varför tiden börjar gå fortare och fortare ju äldre man blir............

I veckan har jag hjälpt till att göra i ordning till hundungdoms tävlingshelg, ja jag har ju inte kunnat hjälpa till så mycket med planeringen för deras agilitytävling men däremot till lydnadstävlingen. Jag har dömt och Anna-Karin var tävlingsledare och vilka duktiga ekipage som tävlat i kväll. Det var så roligt att se alla glada svansar på hundarna och breda leenden på förarna - så här ska det se ut - vi har haft en kanonfin kväll på hundungdoms lydnadstävling. Lägger in lite bilder så fort jag laddat upp dom från kameran.

Själv får jag nog börja ladda för nästa helgs tävlingar då jag och Sara ska försöka oss på en till start i lydnadsklass II. Förra gången satte hon sig upp på platsliggningen så vi ska nog fokusera litegrann på den och så lite detaljer i alla andra moment så får vi se hur långt det håller men det ska bli så roligt.

I morgon, lördag, ska jag försöka vila och ta igen mig lite grann för jag har varit så fruktansvärt trött de senaste dagarna så det är inte sant. På söndag så har jag lovat att jag ska jobba i grillen på agilitytävlingarna och samtidigt titta lite grann. Det är så otroligt roligt att se alla duktiga agilityekipage - tänk om man hade den konditionen som dom har - puh - blir trött bara av att tänka på det men det ska bli kul att få se dom.

Nu får jag nog försöka hitta kudden för nu är huvet sååååååååå trött.....:)

Ha det

1 kommentar: