fredag 23 juli 2010

Hemma igen!!

Ja så var operationen avklarad och jag är hemma igen. Det var ingen rolig upplevelse men nu är den i alla fall gjord och nu ska man bara läka ihop så att man kan fungera igen.

Har fått såna besvär med gallan till råga på allt, får anfall på anfall och det suger den lilla kraft som just nu finns i kroppen så det är ganska tungt att försöka komma tillbaka. Tog hundarna med mig och gick upp efter stigen mot kaptensgården och satte mig på en sten i skogen och bara försökte hitta lite kraft att fixa allt. Man får ju verkligen säga att när huvet är dumt så får kroppen lida..........innan jag var hemma igen så dröp svetten pga av smärta - ja ja man tror att man orkar mer än man gör och så blir jag så fruktansvärt frustrerad när jag inte kan göra något. Man känner sig också helt isolerad eftersom bilen helt har gett upp så man kommer ingenstans och det är väl därför man gör såna här dumma saker - men man får ta konsekvenserna själv så kanske man lär sig en vacker dag....:)

Det är i alla fall tur att Marie-Louise varit så bussig att hon ställt upp och skjutsat mig till lasarettet, tagit hand om mina hundar medans jag legat inne och sedan hämtat mig från lassa. Christian har sovit hos mig så hundarna har fått sova hemma och det var nog skönt att Marie-Louise slapp ha dom under natten också så hon fick koppla av nån gång - stackarn, hon känner sig nog riktigt utnyttjad men jag ska verkligen försöka återgälda henne på något vis det lovar jag verkligen men TUSEN TACK - MARIE-LOUISE - FÖR ALLT SOM DU GJORT, jag är så oerhört tacksam för hjälpen som jag fått och kommer aldrig att glömma det!!

Nu gäller det att försöka få ordning på allt igen - behöver en bil som fungerar så att vi kan komma ut i skogen och även kunna åka och handla mm. Finns det någon som har något bra tips så hör gärna av er - det ska vara en liten kombi och den får inte ha gått för långt. Är ju sjukskriven i fyra veckor till att börja med så jag får nog ta det lite lugnt dessa veckor men jag hoppas att jag kan ta ut min semester sedan så att jag kan börja träna med hundarna och få vara frisk och ledig ett par veckor.

Har ju verkligen kvar lusten att komma i gång med träningen efter vårat träningsläger i Kurravaara. Tyckte att jag fått med mig så mycket därifrån och vill komma i gång så fort som möjligt för att se om det fungerar men får väl ge kroppen en chans att repa sig lite.......

Sara har inte börjat löpa än men tror nog att det blir vilken dag som helst nu och det kanske är bra att hon börjar löpa nu medans jag är lite krasslig så får vi ta det lite lugnt ett tag men sedan så måste vi bara komma i gång igen.

Nu ska jag vila en stund.
Ha det

8 kommentarer:

  1. Hej o välkommen hem!!

    Har en bekant i Kiruna som har en bil till salu... En Opel Astra Combi Elegance, årsmodell 01, har all utrustning, har gått 6500 mil o priset är 57000 kr. Hon heter Lotta Wikström, 070-5421018.

    Ha det nu så bra du kan!

    Hälsn. Maria

    SvaraRadera
  2. Krya på dig nu, och kom ihåg att var sak har sin tid!

    SvaraRadera
  3. Krya på dig och ta det lugnt...man måste inte orka och kunna allt på en gång! Skönt att det gått bra och att du fått komma hem igen.

    SvaraRadera
  4. Krya på dig!!! Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Ta nu det lite lungt så det inte blir några hemska efterverkningar. Bra att op gick bra och krya på dig.

    SvaraRadera
  6. Förstår din frustration att inte komma någonstans utan bil och din otålighet för att du vill komma igång med vardagen, hundarna osv men försök vila nu, kroppen behöver det... Krya på dig Monika, du vet vem du kan ringa om toapappret eller annat är slut, kram kram!!

    SvaraRadera
  7. Har äntligen orkar vara in här och läsa alla era hälsningar - det är så skönt att veta att ni håller kollen.......:) Visst känns det lite visset än och smärtan har väl börjat släppa sitt grepp (peppar peppar) vågar inte tro på något än men en liten ljusning ser jag väl så snart snart är jag på gång igen....Tack i alla fall för era fina ord.

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  8. Frustrerande att NOB-en behöver få avgasröret bytt och besiktigas innan den är körklar igen, annars kunde du ju ha kört den tills du hittar en bil...men drar det ut på tiden så kan vi kanske lösa det så ändå - hör av dig bara.

    Hoppas allt är väl för övrigt, efter omständigheterna alltså.

    SvaraRadera