söndag 6 juni 2010

Trött trött trött!

Har varit väldigt trött de sista dagarna så det har inte blivit så väldigt mycket träning. Benen har värkt något fruktansvärt och efter ett träningspass på bara tio minuter så har jag haft stora problem - inte bra...:(

Man blir så otroligt frustrerad när man känner att det är så rolig att träna och så går det inte....

Ja, lite träning har det i alla fall blivit eftersom vi ska tävla till nästa helg och det ska bli riktigt roligt. Jag ska starta Micke i lydnadsklass I och Sara i lydnadsklass II och så ska vi köra apellen med Sara på söndagen mest bara för kul skull. Eftersom jag själv tycker om att träna och tävla lydnaden så riktar vi in oss på den delen men vi kör apellen enbart för att träna upp våran tävlingserfarenhet.

Sara har gått bra på träningen men visst har vi en bit kvar när det gäller vissa moment.

Rutan sitter inte riktigt som den ska, hon vill gärna gå in i rutan från sidan och då hamnar hon lite fel så där har vi lite kvar.

Inkallandet med ställandet har hon börjat tjyva på - hon sitter inte kvar tills jag kallar in så där får vi träna mer.

Apporten vill hon gärna släppa när hon ska sätta sig vid min sida så där får vi träna mer ingångar och att samtidigt hålla fast apporten.

Sedan har vi hoppet och där vill hon gärna gå ut alldeles för snett efter hindret och sätta sig alldeles för snett och då är risken att hon inte hoppar tillbaka så där har vi också lite kvar och så fjärren där hon inte riktigt är klar över sitt-kommandot. Om jag kommer för långt ifrån henne så blir hon lite osäker och då har hon problem med att sätta sig upp så där finns det också lite grann att göra...........................men i alla dessa detaljer som vi har kvar att träna så har jag en hund som är fruktansvärt positiv till att tillsammans med mig "peta" med alla dessa detaljer så egentligen så har vi riktigt kul när vi går ut på plan. Så nu behöver vi träna på tävlingsplanen och det ska bli riktigt roligt.

Med Micke har det blivit mycket tränande med hans platsliggning och ibland går det riktigt bra och ibland går det inte alls. Problemet som vi har är att han börjar skälla där han ligger och det syns att han har en osäkerhet och jag vill inte pressa honom för mycket eftersom han har börjat få en riktigt positiv inställning till planlydnaden så vi får hoppas att han hinner bli riktigt trygg och säker innan tävlingen.............en vecka kvar...........ja ja vi får väl se vad som händer....:)

Sedan har vi varit ute och lagt ett par spår för att lilla Sara ska hitta stabiliteten i sitt spårande. Hon har varit lite vid och har lite lätt för att gå upp i vinden men det har gått bra med de spår vi lagt. Hon har haft ett bra drag i linan och gått riktigt säkert, ett par "vindanden" har hon gjort men verkar veta exakt var hon har spåret så vi får väl hoppas på att hon fixar det även på tävlingen. Skulle hon inte fixa spåret så kommer vi ändå att gå lydnaden eftersom jag är ute efter att få tävlingserfarenhet både hos henne och även hos mig.

Idag (söndag) har klubben haft städdag och planen var nog att fara ut och hjälpa till att städa litegrann men efter en riktigt dålig natt så insåg jag att det är nog lika bra att vila benen så mycket som möjligt så att vi kan träna lite under veckan och sedan ha lite "ben" kvar till helgen så vi kan tävla.

Nu börjar jag nog vänta på att det ska komma ett resultat efter röntgen så att jag får besked på om de hittat något eller om det blir fortsatta utredningar...................är ganska less på alla undersökningar nu så det vore ganska skönt om man kunde få en förklaring till varför jag har så ont i benen och givetvis att det går att göra något åt dom................ja, ja man får ta en dag i sänder och vara glad över varje dag som man i alla fall kan stå och gå själv.

Nu ska jag försöka ordna lite mat för Christian kommer ner för att äta middag - kanske vi ska grilla...................:)


Var bara tvungen att lägga in detta otroligt fina kort på Micke och Lilla Sara (9 veckor) - hon älskade sin Pappa Micke redan då.....:) Är det inte mysigt så säg.....

Ha det

2 kommentarer:

  1. Skitben - säger bara det. Hoppas att de hittar en lösning - du som blev så bra precis efter din sjuhusvistelse. Men från det till livets väsentligeheter - jag har några tips på hoppet och platsliggningen, fast det får bli via mail eller telefon. Lycka till nästa helg, om jag inte kommer ihåg att säga det senare...:=)

    SvaraRadera
  2. Jag bimar över lite kraft till dig och så önskar jag er ett stort LYCKA TILL i helgen! Väntar på besked, så ring på mobilen.
    Kramar
    Anci

    SvaraRadera