fredag 18 juni 2010

Micke får komma hem!

Har precis pratat med veterinär i Gammelstad och Micke är så mycket piggare så nu behöver han inte ligga inne längre.....................oj vad skönt det var att höra.

Han kommer att få gå på några dagars antibiotika och dietkost och så avmaskar dom honom innan vi hämtar honom. De tror också att det är en ordentligt bandmaskinvasion som irriterat hans slemhinnor och så är det dom där små äckliga krypen som ligger och tar vätska och näring från honom.

Sticker ner i eftermiddag och hämtar hem honom - oj vad jag längtar efter att få se honom. Han var så dålig när vi lämnade honom och hans blick när han gick bådade inte gott så nu känns det som om en sten fallit från mitt bröst.

Det kommer mer utförlig rapport när vi kommit hem.

Ha de

7 kommentarer:

  1. Så himlades skönt. Kan tänka mig att du kommer bli väl bemött av en liten kille som har saaaaknat ihjäl sig efter mamma medan han har repat sig lååångt hemifrån. Hör av dig när ni är hemma och har landat så att säga!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vilken lättnad - och vad konstigt att han blev så störtdålig på en gång...ingen direkt förvarning? Kör lugnt och ge Micke en extra bit falukorv från Irra (när han inte längre står på diet, förstås)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt, kan tänka mig att han har massor att "prata" om när du kommer och hämtar honom hos veterinären :)

    SvaraRadera
  4. Ja om han kunde så skulle han nog ha mycket att berätta om - har nog aldrig gråtit så mycket när jag förstod att han inte kunde få fram ett ljud och de såren som han hade på kroppen var fruktansvärda att se. Det var bara svansen som slog fram och tillbaka och sedan har han inte lämnat min sida - Lilla vän vad har du varit med om.....

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  5. Jag fick en chock av att se Micke efter hans vistelse på djursjukhuset i Gammelstad. Han fick inte fram ett ljud (hes) drack mer än 1 liter vatten på vägen hem, stora sår på ben och i ljumskarna. Vad har den lilla gubben varit utsatt för????

    SvaraRadera
  6. Nu blir man ju frågande??? Vad sade veterinären - är det från behandling, eller har han tuggat på sig, eller...???? Låter femjävligt - men hur lycklig blev Sara när pappa kom hem?

    SvaraRadera
  7. Ja vi är också frågande - har inte fått någon som helst information. Vi fick inte träffa någon veterinär när vi hämtade honom utan en veterinär ringde när vi var på väg hem men ingen information om hesheten eller såren.

    Det är många frågor som behöver förklaras och nu hoppas jag verkligen att de tar kontakt för att förklara.

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera