söndag 29 november 2009

Mörkt

Ja, så har ännu en vecka lagts till handlingarna. Det har varit en lite tung vecka eftersom det mesta verkar som om det mesta gått snett denna vecka.

Det började med att jag skottade utegårdarna i hundgården på jobbet för att vi skulle komma åt och rensa och släppa ut våra hundar som är på "dagis" och inackorderade. Fick ett blodtrycksfall och ramlade - tur att det är snö - men sedan har jag haft problem med kärlkrampen hela veckan. Har knappt kunnat gå ut och promenera med hundarna utan att det har "nypt" i bröstet så det där med snöskottning får jag nog försöka klara mig utan........:(

Sedan har sladden till motorvärmaren frusit fast så jag hade ett h...vete för att få lös den från bilen så jag kunde ta loss sladden. Sydde ett överdrag till kopplingen - så nu får vi se om jag slipper såna hemskheter. Sedan visade det sig att sladden glider ur hela tiden så när jag kommit till bilen på morgonen så har inte motorvärmaren gått på...............ja, det är ju tur att det varit varmt i veckan så bilen startat i alla fall men det känns som att man inte orkar med sånt här tjafs....

Sedan har traktorn varit på våra brevlådor hemma så två av brevlådorna är helt demolerade och givetvis så var den ena min. Förra vintern var han också på brevlådorna och när jag ringde till Fab så skulle dom och titta - men de gjorde ingenting åt dom - min brevlåda har läkt som ett såll efter det. Nu snöar det till och med in i den så när jag ringde så frågade jag om jag inte kunde få köpa en egen brevlåda eftersom dom uppenbarligen inte tänkt göra något åt dom för nu får jag lägga posten på elementet innan man kan läsa det. Nej vi får inte köpa egna brevlådor utan dom ska fara ut och titta..................ja, titta går ju men det händer ju inget...........:(

Sedan så höll Marina (min arbetskompis) på att komma under ett takras i fredags på jobbet - hon fick slänga sig ut på gården för att klara sig och jag blev så skärrad så jag fick sån huvudvärk som inte släppte förrän på lördagen.................

På Lördag hade vi i alla fall stipendie/funktionärsfest på Torpet och det var väldigt trevligt. God mat och trevligt sällskap. De som fick stipendier var Annika Bergström och Maria "dobbis" Andersson och de var riktigt välförtjänta - grattis till er.

I dag söndag så har vi -23 grader kallt och jag kan knappt gå ut för det "nyper" i bröstet - kärlkrampen gör sig påminnd - oj vad less jag blir. Har i alla fall varit ute med hundarna i skogen här nedanför mig och det var riktigt trolskt med kylan och månen.........tog några bilder .







I veckan har det inte blivit mycket träning med hundarna annat än lite grann inomhus. Det har varit tungt som sagt men nu går vi mot en ny vecka och nya utmaningar..............så får vi hoppas att det blir en bättre veckan än den som varit.
Ha det

8 kommentarer:

  1. Ta det lilla lugna, låter som om litet mental aktivering av de fyrbenta kompisarna kan vara att föredra framför prommisar i kylan. Uppletande av falukorv i vardagsrummet, typ...tills du mår bättre i alla fall.

    Annika å Imsan

    SvaraRadera
  2. Men oj vad otäckt att Marina höll på att komma under takraset,tur att hon hann undan! Det var inte lite snö som kommit från taket, var till torpet och tränade på lördag och såg det. Trist med kärlkramp... (och här gnäller jag att det är svårt att andas ute i kylan med ont i halsen)
    Hoppas kylan ger med sig, smart med överdrag till kopplingen föresten :)

    SvaraRadera
  3. Ingen bra vecka usch! hoppas nästa blir bättre, nej bra.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Huvvaligen! Lät inte alls bra, men då kan ju omöjligt denna vecka bli annat än bättre. Har slutspurt i skolan denna vecka, sedan är det inte mycket kvar - tänkte komma och hälsa på dig här någon dag. Jag hör av mig! Kramar

    SvaraRadera
  5. Tyvärr så började inte denna vecka bättre för dej, (jag tänker på hur det såg ut på din arbetsplats på måndag morgon).
    Men vi går nog mot mildare väder i alla fall.

    SvaraRadera
  6. Ja, inte var det roligt att komma på jobbet på Måndag morgon - Marina sjuk, låset har frusit till stora hundgården och så som det såg ut i stugan - huuva ligen - det måste ju ha hänt en olycka eller nåt för jag har aldrig varit med om att det har lämnats på detta vis någon gång tidigare och så gör sig kärlkrampen påminnd....:(

    SvaraRadera
  7. Dags att uppdatera fröken Lindström

    SvaraRadera
  8. Håller med - nu börjar man ju bli orolig här nere på skånska slätten...

    SvaraRadera