söndag 15 november 2009

En härlig vecka igen!

Kan inte förstå hur fort veckorna springer iväg...........nu har det gått en vecka igen....:)

I veckan har jag väntat på biverkningarna efter svininfluensavaccinet men det verkar som om jag nog inte får mer än de som redan visat sig - lite ömt över stället där jag blev vaccinerad och sedan en lite öm lymfkörtel - det känns väldigt bra.

Kortisonsprutorna som jag fått i knäna har varit kanon men det verkar som om de inte håller lika länge som förra gången jag fick dom - har redan börjat få tillbaka värken - jag hoppas att det i alla fall håller att gå på så länge som möjligt....:)

Har i alla fall promenerat med sele och lina på hundarna ett antal gånger till Malmberget och tillbaka denna vecka och gissa om det varit härligt. Sara är helt otroligt duktig att gå i sele och lina och Micke börjar dra på ordentligt han också så det vore verkligen härligt att få prova med skidorna också...............

I Lördags så var jag med till Jokkmokk för att vara hundvakt åt Marie-Louise som skulle arbeta som tävlingsledare på agilitytävlingarna. Det var en otroligt rolig dag och vilka helt otroligt duktiga ekipage som jag fått se denna dag. Vilken kontakt med hundarna och med den farten ja jag måste säga att det är helt underbart att uppleva.

Våra egna ekipage som tävlar om både uppflyttningar och sm-poäng - vilken bredd på Malmens ekipage - och vilka duktiga Hundungdomar som jag fått se tävla - dom är så duktiga och har så otroligt roligt.
Både människor och hundar verkar ha otroligt kul tillsammans så man kan inte undgå att bli påverkad av alla positiva strömningar. All träning som ligger bakom för att få den kontakt och styrning med en fart som går i "140 km/h" - ja kan bara buga och ta av mig hatten för er - ni är verkligen duktiga och vilken härlig sammanhållning som ni delade med er av - tack för det!!

Idag, Söndag, så har jag och hundarna stannat hemma för att göra det där tråkiga som man ibland bara måste göra..........tvätta, städa och en massa andra "blä saker" - men nu är jag ganska nöjd med mig själv FÖR NU ÄR VI KLARA - lägenheten känns så ren och fin, tvätten är upphängd så nu ska vi ut och ta en härlig promenad för att sedan börja med middagen - Christian har beställt blodpalt och det ska bli gott................:)

Väntar nu med spänning på Irras resultat från hennes och Matte Annikas första tävling i lydnadsklass I - jag tror nog att det gått bra........:)

Och sedan har Carina Andersson varit i Nattavaara och tränat vallning och det ska bli så roligt att få höra hur det gått och få ta del av tips och råd...............väntar med spänning...!

Ha det

8 kommentarer:

  1. Nu har vi vallat...och det gick riktigt bra..jag har varit otydlig i mitt språk med både kropp och mun...egentligen behöver man inte använda munnen....Dante fattade galoppen direkt när jag gjorde som Carina sa...behövde till slut inte använda så yviga kroppsrörelser...kan inte berätta allt så här... vi får ta det när vi tränar...Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Oj oj jag är så otroligt nyfiken - vill komma och träna NU............:)

    SvaraRadera
  3. Tack för att du varit extramatte för Iza i helgen. Det känns alltid tryggt när hon är med dig och dina hundar. Tusen tack!!

    SvaraRadera
  4. Åh - det vattnas i munnen bara man läser "Blodpalt" :)

    Kan det kanske vara så att de inte ahr prickat lika bra med sprutorna denna gången??

    Vad tror du om att ta en promenad till veckan? Kramar och sköt om er.

    SvaraRadera
  5. Till Marie-Louise!
    Hon är ingen konst att ha - Micke tar hand om henne så jag behöver egentligen inte anstränga mig och så busar Sara med henne nån gång då och då....:)

    SvaraRadera
  6. jag menar träffat rätt när de stuckit??

    SvaraRadera
  7. Till Pigan!
    Ja så ont som det gjorde den här gången mot för förra gången så kan det säkert vara så att det inte blev rätt - men vi får väl se - det är ju bara trava på...:)

    SvaraRadera