söndag 17 januari 2010

Mot ljusare tider!

Ojdå..............det blev lite fel......:)) Var bara tvungen att lägga in kortet på mig när jag tappat kameran ute i snön och när jag tar upp den så knäpps ett kort............ganska kul ändå!! Kanske söker jag efter ljuset..........................:))


En hel vecka till har farit iväg som en skott och nog känns det väl nästan som om det är lite lite ljusare ute.......eller är det bara hoppet som spökar.........nej nog är det så att det är lite ljusare fram på eftermiddagarna, kanske bara nån halvtimme men ändå. Hoppet har tänds och det känns verkligen i hela kroppen att vi nu går mot våren.


Vi har varit ute mycket under veckan med sele och lina på hundarna vid våra promenader. Mycket för Misses skull (Pigan och Pers lilla troll) eftersom han har så otroligt mycket överskottsenergi som han börjar lägga på att protestera och verkligen vara en liten obstinat "unge" så han har fått gå av sig den energin och sedan har vi haft träningspass uppe i Malmberget på stan. Och gissa om det har visat sig att lilla Misse tappat mycket av sin "protestvilja" och gillar verkligen att hänga på våra påhitt. Det har varit roligt att se när han vänt sina protester till att istället verkligen vilja hänga på med en sund och positiv inställning.


Vi har också promenerat efter Hirvas vägen med sele och lina och givetvis våra pannlampor och det är verkligen en härlig promenad och samtidigt rätt trolskt att gå där rätt ute i stora skogen. Tur att vi har varit fler.............det har varit jag, Marie-Louise, Per och Pigan. Vi har börjat få några promender nu i benen så nu tycker man att det går så "himla" fort att gå från vägen ända upp till bommen och tillbaka och det är nog kanske ett par kilometer så kanske kanske börjar det bli lite kondition på gänget..:)) Jag har riktigt fina och bra knäskydd som jag fått lånat av Pigan som fungerar jättebra så benen håller än så länge och nu börjar nog mina muskler att vakna till lite grann............skönt...!


Micke har varit lite dålig att dra och velat flacka med linan och låta Sara dra så jag har varit lite fundersam över hans lite dåliga gång. Har kollat hans rygg och han har ömmat lite så efter ett par massager och bra stretchingar så verkar det som att det börjar släppa för honom. I dag (söndag) så tvingade jag honom att komma i gång ordentligt och dra ensam för att jag ville kolla hur han går och känslig som han är så blir han ju lite orolig när jag tvingar honom men när han väl kom i gång och kände att det inte gjorde det minsta ont så blev han riktigt lycklig och drog iväg kanonbra................oj vad skönt. Lilla Sara hade så otroligt mycket att göra med att leta "renskit" för att äta så henne fick jag diskutera lite med men efter lite strul så gick det riktigt bra med ett riktigt bra drag i linan. Mina hundar var riktigt trötta när dom kom hem och var nöjda och belåtna med att bli upplockad på trimbordet för stretch och massage.


I onsdags hade vi från tävlingssektionen ett utvärderingsmöte angående de ansvarsområden som vi jobbat efter under föregående säsong. Vi pratade om hur vi ska utveckla dom, om vi ska utveckla dom eller kanske avveckla...............Det var fem stycken pigga som kom på mötet, synd att det inte var fler som vill försöka hjälpa till vid våra diskussioner när det gäller att underlätta vid våra tävlingsarrangemang men men..............mötet blev i alla fall riktig riktigt bra - vi hade bra förslag och fina utvecklingsvägar med mkt bra målbilder så vi tänker lägga ett förslag till nästa säsongs tävlingssektion att fortsätta jobba efter den här modellen om de är intresserade.


Det har varit en del kalla dagar här i slutet av veckan och det var lite surt eftersom vi kommit igång så bra med våran uteträning...........min kärlkramp reagerar direkt på minusgrader under 15 så det blev nån dag där vi fick lite ofrivillig vila och kanske det var bra i alla fall för när vi var ute i dag så kändes det riktigt roligt.
I Lördags när vi for ut till Sarkasvaara för att promenera med våra hundar så mötte vi detta ekipage som kom ångande efter vägen och det såg riktigt härligt ut. Det var John med sina två hundar och så sparksläden.................mycket härligt!!


Nu blir det badet och sedan en stund framför tv:n innan sängen väntar..


Ha det

3 kommentarer:

  1. Finns inget att tillägga, du har fått med allt :)
    Visst är det ljusare ute och idag var det riktigt skönt, hoppas bara nu att vädret håller sig förhållandevis varmt denna vecka så att vi kan vara ute mycket - för det är ju såå himla kul tycker vi:))


    Nattinatt.

    SvaraRadera
  2. Jo nog går vi mot ljusare tider, så himla skönt! Puma har ju också en hel del överskotts energi så det känns skönt när man kan börja vara ute igen med längre promenader.

    SvaraRadera
  3. Härligt...och vad skönt det låter att du är bättre på g nu! pussa collisarna från imsan!

    SvaraRadera