tisdag 12 januari 2010

Härligt Väder!

Ja tänk att Kung Bore skulle släppa sitt grepp om oss så att vi vågar oss ut............för gissa om vi varit ute. Vi har varit ute och promenerat med hundarna i sele och lina, vi har åkt skidor och sedan så har vi enbart varit ute - det har varit riktigt härligt. Bilden ovan (knyckt från Pigans blogg) är lilla Misse som tittar ut mot mig, Micke och Sara som kommer med skidorna efter skoterspåret uppe i Hirvas - oj vilken härlig dag det var och gissa om vi var trött och nöjd när vi kom hem.

Annars har det varit fullt fart hela veckan, varit ensam på jobbet och då ( som alltid ) så är det alltid full aktivitet - puh - men allt har gått bra och själv har jag känt mig ganska pigg och benen har inte varit så "bråkiga" utan mest värkt under nätterna. Vi har hunnit med att träna lite med hundarna också och det var riktigt trevligt.

Själv har jag varit på en sk medicinsk Qigongträning och det kan nog bli riktigt bra. Hade lite problem med att stå still så så länge eftersom mina ben inte riktigt orkar men annars var det riktigt bra. Mycket fokuserad träning med lugna fina rörelser och allt slutade med en avslappningsövning och gissa om jag var på väg att somna.................härligt!!

Sedan var jag med om en riktigt rolig grej när jag skulle köpa snus.............jag brukar köpa tio stycken dosor åt gången eftersom det renderar en rabatt så givetvis skulle jag göra det nu också och sa till om det när jag var inne på kioskpiraten.......säljaren som stod där sa att han hade inte tio dosor...............jag tittade mot stället där snusen fanns och sa: men jag ser ju tio stycken där och säljaren svarade att dom här måste du köpa styckevis.................jaha sa jag då ska jag ha tio stycken. Säljaren svarade då att det kommer att bli 100 kronor dyrare eftersom han har tagit bort plasten från dosorna.........................va! sa jag då? Det är bara tio stycken dosor som har plast runt sig som du får rabatt på men inte om du köper dom styckevis....................Jag försökte förklara för honom att jag inte kommer att springa ut och in här och köpa en styck åt gången utan jag ska köpa tio stycken på samma gång vilket ska rendera en rabatt.............

Nej, det gick han inte med på eftersom det inte fanns plast runt dosorna.........????

Givetvis så blev det inget köp utan jag for vidare till Koskullskulle där jag köpte tio dosor (utan plast ) på samma gång och fick givetvis min rabatt!!! Ja vad säger man....:)))

Julen har blivit utstädad och det kändes skönt så nu kan man verkligen blicka framåt mot Ljuset och att det blivit så varmt och skönt ute är ju givetvis en riktigt härlig bonus.

Nedan lite bilder (också knyckta från Pigans blogg) från våran skidtur uppe efter skoterspåret i Hirvas. Det var jag med Micke och Sara, Marie-Louise med Iza och Pigan med Misse som var ute och gjorde skoterspåren osäkra. Jag och Marie-Louise åkte skidor men Pigan gick med Misse i sele och lina ( ska sy en egen sele åt honom) för att han inte skulle förivra sig och allt skulle gå lugnt och stilla. Han var såååå duktig att dra och var nog lite trött när han kom hem. Jag och Marie-Louise stod på öronen ett par gånger men det var riktigt roligt att åka skidor.




Här har ni lilla Misse som iakttar mig när jag ska försöka åka lite med mina hundar - han ville bara kolla så att han lär sig hur man ska göra............:)

Här kollar han upp tekniken hos Marie-Louise och Iza................det funkade också bra...:))


Här är vi allihop tillsammans.................visst ser det härligt ut!!
Här nedan är filmerna från vårat skidäventyr och det både syns och hörs att vi hade roligt.....))

Här åker Marie-Louise skidor med Iza och i bakgrunden syns Pigan med Misse


Här åker jag skidor med Sara och Micke springer enbart omkring och har roligt......

Nu ska vi iväg och promenera efter Hirvasvägen med hundarna i sele och lina för att avsluta med en promenad på stan.

Ha det

2 kommentarer:

  1. Ja det har sannerligen varit härliga dagar och inte minst ikväll - nu är vi alla nöjda och belåtna :) Kram och sov gott!

    SvaraRadera
  2. Det har verkligen varit både skönt och kul. Och den där j_vla backen var faktiskt både lång och brant....

    SvaraRadera