söndag 24 januari 2010

Lite ont i kroppen!

Ja lite ont i kroppen har jag haft under helgen och det känns som om det är någon förkylning som kroppen jobbat med så Lördag och Söndag har blivit "vilodagar".....


Måndag och Tisdag har vi promenerat upp efter Hirvasvägen med sele och lina och det känns verkligen helt fantastiskt roligt när man förstår att det går riktigt fort att gå fram och tillbaka. Hundarna är taggade och drar på ordentligt så det blir riktigt snabba promenader och så har det ju varit så härligt ute - enbart ca minus 10-12 grader kallt - kanon.


På Tisdag följde Christian med och han tyckte inte det var något kul alls eftersom som han sa: jag får nog gå själv ett tag så att jag får komma i gång lite försiktigare för att alls kunna hänga med er.....................vi har nog inte riktigt förstått hur fort det går och samtidigt så har "kondisen" blivit så mycket bättre.


Marie-Louise har varit förkyld och legat hemma och trynat och försökt ta hand om sig själv så hon ska bli frisk fort.


Vi har också varit ute på stan i Malmberget efter våra promenader och där har det verkligen blivit träning på alla nivåer................Sara fick känna på smällare på torget i Malmberget på Tisdag och blev lite orolig men alla, till och med Micke och Misse blev helt lugna och stannade och stod helt lugnt tills Sara hade lugnat ner sig och stod stilla och började titta sig omkring. Det tog ungefär 30 sekunder så var hon helt lugn och vi fortsatte vår promenad rakt mot stället där de unga pojkarna kastat iväg smällarna och hon hade inga problem att ta sig dit och sedan tog det inte länge förrän hon började försöka få igång mig att leka, dra i kopplet - morra och inbjuda till lek - så det kändes riktigt skönt att hon släppte det så fort, så det finns nog en chans att få henne att släppa det obehagliga som hon la på sig på nyårsafton.


Sedan har Pigan en egen liten konstruktion i form av en plastkasse som är fylld av............ja, det är hemligt för tillfället , men det låter om den.............och när hon skramlar med den så bryter hon Misses fokusering och gapande på andra hundar och sånt som han tycker är spännande och direkt så får hon Misse att fokusera på henne istället för på allt annat och taggar ner på en riktigt låg och fin nivå. Sedan visade det sig att Micke också reagerade på Pigans "skramlande" och hade inte heller några problem med att fokusera på mig och inte på alla hundar som stod och var helt vansinniga på oss när vi gick förbi...................vi funderade lite grann på varför inte ägarna reagerade på hundarnas hysteriska utbrott - nej det stod bara och tittade på oss och höll i hundarna...........och hundarna skrek som vansinniga, slet i kopplen och betedde sig väldigt illa men det verkade vara helt ok för ägarna.....................Ja, våra hundar betedde sig som vi ville att dom skulle göra, de ignorerade dessa skrikande bestar och gick helt lugnt förbi och vi var riktigt stolta över våra små vänner...:))

Vi har också varit och promenerat efter skoterspåret bakom hoppan och där är det också riktigt fint att gå och FINT att åka skidor för det gjorde vi på Torsdag OCH DET VAR RIKTIGT HÄRLIGT!! Pigan fick testa sina nya skidor och var helt lyrisk över att det kunde gå så bra - Per promenerade med Misse under tiden som jag och Pigan åkte skidor efter Micke och Sara. Pigan hade sån fart under skidorna så Sara hade svårt att hänga med......:)) Nej, skämt åsido det gick riktigt bra att åka och Pigan var riktigt glad och sa: Det här kan jag tänka mig att fortsätta med.....:))


Vi har ju fortfarande problem med vår uppkoppling mot internet ute på klubben så jag har haft med mig min egen bärbara dator för att kunna koppla upp via mitt mobila modem för att kunna plocka hem de dokument vi behöver för skatterna, redovisningar och annat material som behövs och sedan för att hålla kontakten med våra medlemmar och visst har det fungerat bra, tungt att släpa med datorn bara, men nog börjar man bli less på Telia som inte verkar göra ett "skit" för att det ska fixas. Vi har haft en tekniker ute under måndagen som själv ringde upp Telia och talade om att det inte föreligger något fysiskt fel hos oss utan det ligger hos Telia...........men "si" det erkänner dom inte utan nu blev det en ny felanmälan som blev inlagd och när jag frågade vad hon skulle felanmäla den här gången så visste hon inte vad hon skulle svara.........tyckte nästan synd om henne men någonstans så tycker man ju att de faktiskt får börja ta lite ansvar över sina kunder....:(( Orkar nog inte släpa med datorn en vecka till....:(

Sedan har det blivit lite vila som sagt för min kropp som har sagt ifrån att nu är det nog nån förkylning på gång så lugnt och stilla har det varit i helgen. Det kändes i kroppen under Lördagen så nog har det jobbats ut nåt skit från kroppen för på kvällen var jag lika trött som när jag vaknade på morgonen och det är väl inte riktigt som det ska vara.


På söndagsmorgonen kändes det lite bättre i kroppen och nu hade Marie-Louise också börjar piggna till så vi tog en promenad ute i sarkasvaara med vovvarna och det var härligt. Lilla Mimmi var nyklippt med en liten rosa rosett i håret och var såååååååå söt - se nedan!

Nu ska jag plocka ur tvättmaskinen och hänga upp den och sedan ska jag trimma hundarnas tassar lite grann från allt hår och klippa lite klor för att sedan hoppa i duschen och sedan får det bli en riktigt tidig kväll.

Ha det!!

2 kommentarer:

  1. Tusen tack för mattehjälpen idag! Haha, ja tänk så långt man kan komma med billig rekvisita - bara fantasin sätter gränserna. Hoppas nu på en varm och skön vecka så att vi kan träna, träna, träna:)

    Kramar från Misseliten och mig!

    SvaraRadera
  2. Hänga upp tvättmaskinen???? står den inte bra på golvet?

    SvaraRadera