söndag 27 februari 2011

Härligt väder!

Oj vilket härligt väder vi fick under helgen........har verkligen fått vitaminer av solen i lördags.

Det var ju verkligen på tiden att det vände för nog var man ganska less på kylan...:(

För en vecka sedan hade jag ätit slut på min andra antibiotikakur och nu trodde jag verkligen stenhårt på att detta skulle hjälpa men i torsdags, nästan en vecka senare så hade jag ont i halsen och feber igen - gissa om jag kände mig less. Nu vet jag inte vad man kan göra mer, äter vitlök och alvedon varje dag bara för att klara av att vara uppe på benen men hur länge håller det. Det känns ganska tröstlöst att detta inte släpper och hur mycket orkar kroppen som redan sen tidigare är ganska "skröplig". Nej nu får jag försöka få lite kraft från solen och ljuset så kanske man få det här att vända, odlingsprovet kommer nog till veckan så kanske det blir någon ljusning i varför det hela tiden slår tillbaka på detta vis. Är det som läkaren säger - körtelfeber - så verkar det som att det kan ta 3 - 6 månader innan det läker ut och om jag inte får fler följdsjukdomar..........................ja, vad säger man det är bara bita ihop och kämpa vidare....

Har i alla fall haft en helt underbar lördag. Carina Andersson från Kiruna kom ner för att hälsa på oss under eftermiddagen. Vi drog på Dollar Store för Carina har dåligt med kalsonger....:) Tur som var så hittade hon fina kalsonger och även lite annat smått och gott så det blev en trevlig affärsvistelse. Sedan så strålade vi samman med Marie-Louise, Pigan, Per och Christian hos mig för att fixa till lite gott att äta och sedan bara umgås. Det var ett härligt sorl i mitt kök under matlagningsbestyren och humören var på topp. Vi åt riktigt gott, gjort efter Pigans urhärliga recept av pastagratäng och givetvis så var det hon styrde i köket också - jag bara gjorde precis som hon sa...............:) God mat och gott sällskap - en bra kombination.

Sedan blev det träning i ridhuset och här var Carina inbjuden för att ge oss råd och tips och samtidigt kunna träna lite själv med sin egen hund. Tusen Tack för att du ställde upp för oss och hoppas att du fick lite hjälp av oss också i din träning....:)

Jag körde lite position och här känns det väldigt bra - enbart något tapp då hon kommer lite för långt fram men annars kanon. Sedan koncentrerade vi oss på rutan och här märktes hennes "löpbetende" ganska markant. Hon ska ju efter alla konstens regler börja löpa den 13 Mars - Marie-Louise Sundlings födelsedag (bara så ni vet) så det är ju inte konstigt om hon är lite disträ...............Hon gick iväg och nosade vid skick till rutan och här fick jag "prata" lite allvar med henne och sedan fungerade det fint. Skickade henne från ca 25-30 m bara för att se hur hon hittar positionen i rutan och nu känns det väldigt bra och även att hon nu efter enbart ca 10 lägganden i rutan vet precis att - ligg mitt i rutan är det som gäller. Carina tittade lite på mina skick och hon som inte sett henne sen i somras tyckte att hon såg väldigt trygg ut med positionen i rutan så det kändes väldigt bra. Sedan så ville jag inte pressa henne mer utan hon fick gå och strosa med Per en stund.

Körde lite med Micke och tyckte han var lika duktig som förra gången vad gäller skällandet och gnället. Hittade en lugn och bra position och jobbade på riktigt bra i fria följet. Körde sedan lite fjärrdirigering med honom för att få honom att fokusera och stanna kvar en bit från mig och det fungerade riktigt bra. Han stanna kvar och såg riktigt trygg ut och det kändes jättebra.

Sedan har jag ju tittat på VM förstås och tycker att våra skidåkare är ju helt fantastiska - guld till Hellner på sprinten och brons till Jönsson - ja det blev liv i luckan kan jag säga. Både jag och hundarna skrek rätt ut. Sedan har dom ju kämpat på bra men inte fått några medaljer men det kommer fler - känner det på mig.......:)

Nu ska jag hoppa i badet och sedan äta mer vitlök..........undrar om det blir många som säger upp bekantskapen med mig efter detta...........och sedan hoppa i säng för att orka upp på jobb i morgon.

Ha det

4 kommentarer:

  1. Stackare - hoppas du piggnar till när solen kommer på allvar! Färsk ingefära är också bra när man känner sig förkyld - i hett vatten eller i maten eller en färsk skiva till en bit riktigt mörk choklad...

    Ser framför mig när du hejar på skidåkarna på TV och vovvarna snor runt och tokskäller uppmuntrande :=)

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen en trevlig lördag. Saras ruta har utvecklats mycket sedan i somras. TACK för att jag fick vara med på ridhusträningen, det var inte så många som frågade om något men jag kanske skrämde dem :)

    SvaraRadera
  3. Carina: Det var så trevligt att du kom och hälsade på och det var nog vi som var lite dåliga i vår information till alla som tränade men NÄSTA gång du kommer ner ska vi informera bättre så får du jobba......FÖR visst blir det väl en NÄSTA gång.....:)

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  4. Håller med om att det var jättetrevlig i lördags, och tack för maten. Jag fick bra råd av Carina, så hon var inte alls sysslolös med rådgivning.... ska ju börja träna kryp med Iza...

    SvaraRadera