lördag 2 oktober 2010

Roligt, jobbigt och tråkigt!

Saras mormor Cherie - en trött gammal dam....
En jobbig vecka har gått mot sitt slut och jag känner mig väldigt trött. Jag har kört tre lass med grejer från förrådet till källaren i nya huset och det känns skönt. Sedan har jag packat nästan allt i lägenheten så nu lever vi i lådor och säckar - trist men snart får vi packa upp i nya lägenheten. Får antagligen nyckeln till lägenheten på måndag och då är det bara sätta i gång och köra..................


Det som har varit tråkigt är att en trött gammal dam har gått ur tiden........Saras mormor Cherie fick somna in för alltid på fredagskvällen klockan kvart över fem . Åkte till Anna-Lena efter läkarbesöket på fredag och var med hela tiden och måste verkligen ge en stor eloge till veterinär Zatu-Päivi Zaff för den omtanke och ödmjukhet som hon visade - det kändes riktigt respektfullt och väldigt fint - tack för att du gjorde en så tråkig stund så fin.........Mormor Cherie fick somna in lugnt och stilla hemma i Matte Anna-Lenas famn - tänker på dig Anno....

Ett fint kort med mycket känsla mellan Anna-Lena och Cherie strax innan veterinären kom..


Jag och Ann-Lena gick en riktigt lång och härlig promenad i Nautanen efteråt för att samla oss och få lite kraft - det är verkligen ett ställe där det finns mycket kraft från naturen att få.

Sedan har det inte blivit så mycket gjort eftersom de som bott i min nya lägenhet nu håller på att städa ur och jag måste vänta....................det känns som att det kryper i kroppen att komma i gång med allt. Har fortfarande lite ångest över att flytta men hoppas att det lägger sig när vi väl kommit in i nya hemmet och vi kan få lite lugn och ro.
Tack Marie-Louise för att du kom ända från Jokkmokk och hjälpte mig att packa några kartonger under kvällen...........:))

Nu ska jag gå ut med hundarna på en liten "kissrunda" och sedan hoppa i säng - om jag hittar den för alla kartonger och säckar........:))


Hundarna är nog lika vilse som jag.......:)


Ha det

2 kommentarer:

  1. Oj vad jag känner igen det...har inte hittat allt ännu, har jobbat så mycket att bara köket kommit i ordning, i övrigt är det kartonger och kassar överallt...

    Men det blir bra i nya lägenheten skall du se, så länge som du haft jobbiga grannar på Genvägen. Irra gjorde sig snabbt hemmastadd när våra egna grejor började dominera i nya lägenheten, det gör nog Sara och Micke också.

    SvaraRadera
  2. Hoppas nu att vi får börja bära in lite grejer i nya lägenheten ikväll... det finns ju grejer att bära....

    Marie Louise och Iza

    SvaraRadera