torsdag 7 oktober 2010

Flyttbestyr!

Nu har vi kört prylar i snart en vecka............puh att det ska vara så jobbigt att flytta. Inte visste jag att jag hade så otroligt mycket pinaler. Och sedan har jag hittat flera prylar som jag saknat - så det är väl kanske inte bara negativt att flytta, det jobbiga är väl att en hel massa andra prylar bara försvinner i den allmänna kaosen.............:) Hittar väl det så småningom - när jag packat upp alla kartonger.

Nu har jag i alla fall sovit två nätter här i nya lägenheten och det har känts riktigt bra. Första natten sov jag inte så bra utan låg bara och lyssnade på alla nya "ljud".............det var bara trafiken utifrån - inte ett enda ljud någonstans ifrån så det var bara tystnaden som "hördes" - det var helt fantastiskt...............Andra natten så sov jag som en stock och vaknade kvart i tio på morgonen och det är nog år och dar sedan jag sovit så djupt och så länge men oj vad skönt det var. Kroppen tog flera timmar på sig att komma i gång efter den sömnen.....:)

Nästan allt är nu överkört och det är bara växthuset kvar - och så förstås städningen men den känns lite som en "baggis" nu efter allt man har gått igenom.

Måste verkligen tacka alla som har hjälpt till: Pigan och Per (förstås) Marie-Louise (fastän hon varit i jokkmokk och sedan i Piteå så har hon svängt förbi och kört nån låda eller packat ner eller upp) Inger (min massör som jobbar hos min sjukgymnast - månne hon håller koll på mig..:) Åsa och Peter (utan er hade det aldrig gått - vilket gudabenådat öde som gjorde att du ringde mig just då...:) Lasse ( kom och hjälpte till när vi stod helt utan hjälp - du är ju en klippa och stark är du också) Iris (du är bara helt outstanding - nu gick det undan...:) och så min älskade son Christian som burit och släpat och slitit hela veckan för sin mamma - vad gjorde jag utan dig - du är helt otrolig och jag har inte ord nog för allt du gjort för mig - men det kommer att återgäldas....:)

Ja nu sitter jag här i mitt nya hem, det börjar kännas rätt bra nu när jag fått alla mina egna prylar runt omkring mig. Att dom sedan ligger i ett enda kaos har ingen betydelse för dom är ju mina och det känns så bra. Micke och Sara har "bott in sig" fortare än vad jag kunde tro och dom är så otroligt lugna, framför allt Micke. Det känns som att han börjar koppla av och jag tror att han känner av lugnet i kåken och nu behöver han inte "jobba" dygnet runt för att hålla koll - som det var i gamla lägenheten där fick han verkligen jobba - stackarn. Men nu sover han lugnt och harmoniskt och nu känns det riktigt rätt att vi har flyttat så nu börjar min ångest lägga sig något och det blir nog bara bättre och bättre bara vi får "bo in oss" i vårat nya hem.

Nu blir det en "kisspromenad" och så sedan sängen. Ska lägga in några bilder från vårat nya hem så fort jag hittar kameran..........:))

Ha det

6 kommentarer:

  1. Låter härligt.
    Ha de
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. hi hi hi...jag för min del har ännu inte hittat mina cykelnycklar. Eller lilla laptopen. Eller GPS:en. Men de dyker nog upp så småningom när jag packat upp färdigt :))

    Härligt att det verkar vara så lugnt - du får maila adressen sen, så julkortet kommer fram :)

    SvaraRadera
  3. Det finns hopp om livet...hittade cykelnycklarna, laptopen och GPS:en, samt kryddorna och pepparkvarnen i letandet efter tjänstetecknet...du har nog ordning i lägenheten innan jag har det :))

    Annika och Irra

    SvaraRadera
  4. Jahapp, så det är här man måste läsa för att få veta vad som händer... :)
    Var bor du nu då?
    Har du blivit opererad och för vad då?
    Jag får ta en ordentlig diskussion med pigan, hon är dålig på att skvallra...
    Vad skönt att det gick bra med Micke efter veterinärbesöket, grattis till uppflytten till klass 3 med Sara, skönt att du slipper dina gamla grannar och vilken fin bil du fått(köpt), hoppas den håller! Stora kramar från Ida

    SvaraRadera
  5. Det var väl kul att du hittade dina grejer - Annika - jag söker än.....:)

    Ida: vad kul att du tittat in här - det är länge sen nu som vi hade nån timmes pratstund i telefon men jag hörde att ni kommer upp till jul så vi får väl ta igen det då.

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  6. Haha Ida :)) Jamen nu vet du snart! Du ska få se när du kommer upp - Monicas nya lägenhet är sååå j*kla fin!

    SvaraRadera