fredag 26 februari 2010

Ljuset har kommit tillbaka!!

Ja, så har en hel vecka gått igen och det har gått med racerfart. Huvudvärken har hängt med som en riktig parasit ända fram till Torsdag................då kom den inte på morgonen efter att jag tagit medicinen och jag var överlycklig. Var spänd på fredagen om den skulle komma men nej.................oj oj vad skönt det kändes, nu kanske kroppen börjar vänja sig - men det har tagit tre veckor. Nu kommer då inte jag att hoppa högt över det här för bakslag har man ju börjat bli ganska van vid så jag tar en dag i sänder..................men just nu känns det riktigt bra.....

Carpe Diem...............eller hur!!!

Annars har ju veckan varit precis som vanligt - KALLT OCH KLART - det börjar kännas ganska hopplöst med denna kyla. Och sedan får vi ju ingen värme inomhus på jobbet heller förrän fram emot eftermiddagen - hmm inte så kul att sitta och jobba när man har 14 grader inomhus men so what - det som inte dödar härdar...................:))

Träning med hundarna har det inte blivit så mycket utav, vi försöker träna lite i vardagsgöromålen istället. Jag "tappar" en massa grejer som trä, plast, metall och även glas och så får mina vänner plocka upp dom och det är väldigt populärt. De brukar komma som ett skott så fort de hör något fara i golvet så nog är dom sugna på att jobba lite. Lite fjärrdirigering har vi också kört inne. När vi kommit in från de korta och snabba "kissobajs" promenaderna så har det blivit att vi kört lite när vi kommit in och det som jag märker är att båda hundarna går bättre på bara tecken är kommandon..............kul. Sara klarar alla tre positionerna nu och vi har börjat på att stoppa framförflyttningen i läggandet och ståendet och det kommer. Micke är ganska säker i sina positioner och står som en klippa och det gör det ju lättare att få Sara att vara kvar på samma ställe - det är bra att ha dessa läromästare.......................Det skulle verkligen vara kul att få starta Micke i en lydnadstävling för han kan verkligen jobba och vi ska nog prova men jag har inga som helst krav på honom eftersom han är så otroligt känslig och reagerar fruktansvärt på mig och mina nerver. Så blir jag nervös det minsta så blir han det explosivt............och det vill jag verkligen inte utsätta honom för nej han ska bara ha det lugnt och fint och göra det han är bäst på - ta hand om alla andra - han är verkligen en förklädd ängel min fina gosse.

På torsdag efter jobbet så var jag bara tvungen att stanna och promenera med hundarna runt det upplogade spåret runt torpet. Det var så härligt ljust ute och så ingen huvudvärk på hela dagen, det kändes otroligt härligt. Det var kallt ute och hade nån sett mig där jag gick fram och tillbaka runt det lilla spåret runt planerna (ville inte gå ut i skogen eftersom renarna var där) så hade det nog blivit lite funderingar för jag gick fram och tillbaka och bara njöt. Hundarna ställde upp, som alltid, och var lika glad som jag. Det är nog tur att dom finns för vem skulle annars dela vår glädje så där otroligt djupt som bara dom kan göra.

Idag så kom Marie-Louise ut på torpet efter att jag slutat så vi promenerade tillsammans med hundarna och det kändes riktigt härligt ute ca -20 grader. Ja vad kan man annars säga om den temperaturen när man varit vad vid -30 och mer...............Hundarna var i alla fall riktigt glada och lyckliga och sprang omkring som valpar, dom längtar nog också till lite mer humana temperaturer så att man kan vara ute.

Har nyss fått brev om att jag kommit med på kursen för Carina Andersson som går av stapeln näst sista helgen i Maj och det ska bli riktigt roligt och jag ser fram emot det.

Nu blir det sängen och så är det ju lördag i morrn och det betyder ju sovmorgon.........yippi..:))

Ha det

6 kommentarer:

  1. Jadu, jag HOPPAS verkligen att vädret håller sig på den mildare sidan av skalan i helgen..

    Sov gott!

    //Pigan & Misse

    SvaraRadera
  2. Ja så skönt med lite mildare väder :) Och vem kan inte dela den glädjen bäst med oss om inte våra fyrbenta vänner! Tyvärr går Puma på smärtstillande just nu så vi kan bara gå korta rundor så hon inte överanstränger sig.
    Kom också med på Carinas kurs, jippii vilken bra början på säsongen ;)

    SvaraRadera
  3. Spännande - vaddå för kurs? Tävlingslydnad? Vallning?

    Hoppas temperaturen håller sig ovanför 15-strecket eller så, resten av våren, men inte över nollan riktigt än, väl? Litet takdropp är OK, men vad är vårvintern utan härliga skidturer och promenader längs skoterspåren?

    SvaraRadera
  4. Annika: Carina Andersson från Kiruna håller en kurs i tävlingslydnad och hon är riktigt duktig, taggad och uppdaterad, eftersom hon tävlat rätt mycket de sista åren. Så det ska bli riktigt roligt att komma i gång och få bra tips och råd.

    Lena: Ja visst var det kul att komma med på kursen - ser fram emot att få träna tillsammans.

    SvaraRadera
  5. Jag ska också vara med.... Iza

    SvaraRadera
  6. Låter som om vi får dela tipsoråd mellan Lappland och Skåne när vi kommer upp...

    SvaraRadera