tisdag 29 december 2009

"Lilla Amerika" - Tjautjas

Den 26 December så följde jag med Marie-Louise och hennes son Danne till Tjautjas för att titta på "Lilla Amerika" som jag hört talas om ska vara verkligen fint med alla sina ljus. Själv har jag aldrig varit ut och kikat så det var riktigt roligt att få se detta................. Det var riktigt fint och riktigt många lampor - undrar vad detta kostar - men de har säkert planerat för denna utgift. För nog blir det en extra utgift under December månad för detta för så mycket ljus och lampor har jag nog aldrig sett annat än på tv och då har det varit från Amerika.

Det var nog en ca 15 hus som "smyckat" sina hus med allehanda lampor och jularrangemang och har tagit några kort från en del så jag lägger in några kort från vår resa..................









Det här var väl det som jag tyckte var mest julstämning i - ser ni tomten i släden.....fint!!


























Det var riktigt fint att åka runt och titta på alla villor som var upplysta i natten och lite kändes det väl som om man var lite för närgången men jag kan nog tänka mig att de börjar bli van att det kommer folk som vill titta. Vi mötte väl ett par tre stycken som också var ute och fotade och åkte runt och tittade på vår korta färd och har hört att det varit bussar som kört folk hit för att de ska få titta så nog är de van.....................
Ha det







3 kommentarer:

  1. Ser ut att ha blivit litet tävling av det hela...men skoj att titta på! Har Falck byggt något konstverk än, eller är det för tidigt?

    SvaraRadera
  2. Jag tror att han är på gång, så vi får väl se om han orkar med att bygga ett till......:)

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  3. Korten blev ju bra, men det var mycket häftigare i verkligheten. Men en tävlan har det tydligen blivit, för när vi var där för 2 år sedan, var det inte alls lika många hus som var så mycket smyckade. Då var det bara en liten kärna i mitten av byn som var rikligt smyckad. Nu var det ju nästan överallt i hela byn. Bara något enstaka hus som antagligen inte antagit utmaningen "Julsmyckning"

    SvaraRadera