tisdag 22 december 2009

JUL!!!


Ja, så står då äntligen (hmm) Julen för dörren...................och äntligen så är jag klar med allt , nästan i alla fall. Julklappsinköp, inslagning och så maten förstås....Ska och handla i morgon (dan före julafton) inte så lyckat kanske men men får väl ta några timmar och försöka få tag i det jag behöver.


Vi (jag och Christian)ska äta julmiddag hos Lasse och Eva med barn och det ska bli riktigt trevligt.


Förra veckan var riktigt stressig med jobb och alla planeringar inför julen så nu känns det väldigt skönt att vara ledig - fram till 4 Januari - Yippi.............Har semester och övertid att ta ut så nu ska jag vila och hoppas på att det blir bra väder så vi kan åka ut till Nattavaara och hälsa på Anna-Karin och få träna lite hund - men vi får väl se eftersom lilla Sara börjat löpa och det kanske skapar oro i lägret - men som sagt vi får se hur det blir.


Sara är riktigt "retig" - plockar skorna från skostället och kommer farande in i köket : Kolla vad jag hittade..............eller så plockar hon ut sulorna ur skorna och kommer med dom............. Hon ser så full i sjutton ut när hon kommer med sakerna till mig - hon vill nog bara att vi ska göra något tillsammans - kanske - när jag försöker träna lite apportering med henne så går hon och hämtar skorna istället...................ja, inte vet jag vad hon vill men jag kan inte annat än skratta åt henne när hon kommer med grejer som hon bara råkade hitta.....:))Vi får nog låta träningen ligga lite på "hyllan" ett par dar så kanske hon kan koncentrera sig bättre när löpet väl kommit igång ordentligt.


TILL ALLA ER SOM BRUKAR KIKA IN HÄR ÖNSKAR JAG EN RIKTIGT

GOD JUL

OCH

GOTT NYTT ÅR

Hoppas nästa år blir lika bra - nej bättre - än det förra..:))


Ha det!!!

7 kommentarer:

  1. Lille Sara :-) hon är bara för härlig!

    GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR - det blir bara bättre och bättre :)

    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  2. Klart att det blir ännu bättre, vi blir ju ett år äldre, ett år klokare, ett år vackrare och våra hundar ett år förnuftigare...eller??? God Jul och Gott Nytt År på er där uppe (och jag hoppas att kortet kommit fram...)

    Annika å Imsan

    SvaraRadera
  3. God Jul och Gott Nytt År till er oxå.
    Vi ses.
    Anna-Karin Tomas Ellinor och alla djur.

    SvaraRadera
  4. Ja, Annika, Kortet har kommit fram och det var såååååååå fint med söta Irra - Tusen Tack!!

    Och du det där med klokare, vackrare och förnuftiga hundar.........hmmm det låter som om det finns något att se fram emot...:))

    SvaraRadera
  5. Gulliga Sara, kan tänka mig att du skrattar när hon kommer farande med "upphittade" skor men hon tränar ju bara rutan inomhus ;)
    Puma var extra mallig ikväll när hon kom tassande med något i munnen...jaha ett Dumlekola papper...duktig hund som julstädar :)
    Ps.jo jag har bokat tid till ombesiktning o omregistrering av bilen samma tid, ringde till bilprovningen så dom hjälpte mig med det men bra att du upplyste om det ifall jag inte hade vetat om det.Då hade jag fått panik!!
    Och du...jag hoppas också på ett bättre år, gärna liite mer harmoniskt tack!
    Ha en God Jul o Ett riktigt Gott Nytt År!!
    så syns vi.

    SvaraRadera