söndag 13 mars 2011

En till vecka!

En vecka till - de rinner iväg så fort så snart har vi väl vinter igen......:)

Nej skämt åsido det är verkligen härliga dagar ute nu - kallt på nätterna och strålande sol på dagarna - en riktig vår med andra ord.

Under veckan som gått så har jag kämpat på med febertoppar och ont i halsen och nu känns det av rätt ordentligt i kroppen ska jag säga. Nätterna med feber gör att man somnar först fram emot morgonen och så ringer klockan precis när man somnat in som bäst...........

Har i alla fall försökt vara ute i solen med hundarna och kört lite spark för att de ska få röra på sig lite och så har vi tränat på med vittringsapporten och fjärren inne. Det känns som om vi börjar få ganska stabila moment nu men ännu är vi inte riktigt där.

I går (läs lördag) så var jag uppe i Kiruna och dömde på SSRK:s inofficiella lydnadstävling och det var riktigt roligt - skönt att komma i gång med "domeriet" så här tidigt för nog får man tänka till för att försöka hålla alla sk "maxpoäng" i huvet. Men jag gillar ju verkligen lydnaden med alla små små detaljer och gissa om det var riktigt duktiga ekipage som jobbade så otroligt bra med sina hundar. Det var glädje i luften och alla hundarna verkade gilla att jobba så det blev en härlig tävling.

Sedan så tog vi en snabbtitt ut till Carina Andersson för att få lite kaffe, en pratstund och så fick våra hundar röra på sig lite. Det var jag och Marie-Louise som tillsammans med våra hundar promenerade över älven efter skoterspåren i den strålande solen och bara njöööööt. När vi promenerade tillbaka så gick vi lite runt och runt efter skoterspåren på älven bara för att få stanna i solen en stund och så fick hundarna springa av sig riktigt ordentligt. Så bar det av hemåt efter en hambugare på grillen och det var riktigt skönt att komma hem efter en härlig lördag - Tack för kaffet och pratstunden Carina - vi kommer igen...:)

Väl hemma så blev det badet och så slängde vi oss, jag och hundarna framför tv:n för att titta på melodifestivalen och där somnade jag som en stock - hörde någonstans i bakgrunden om någon Erik och fattade inte ett dugg och sedan så var det helt plötsligt någon engelsk film på tv:n och då upptäckte jag att klockan var närmare halv ett på natten..........oj vad jag sovit gott, steg upp för att transportera mig till sovrummet och dyka ner i sängen och fortsätta sova.....Sov fram till klockan sex på morgonen. Tog det lugnt på morgonen och det var otroligt skönt - tog sedan en härlig morgonpromenad med hundarna när solen började stiga på himlen och nu började det bli lite varmare - det var nitton grader kallt när jag steg upp på morgonen men redan klockan tio så var det nere i -9 så nog gör solen sitt jobb....:)

Har sedan varit och hjälpt Marie-Louise lite med sin loppis och det var nog tur att jag var där för jisses vad folk det kom. Det blev riktigt trångt där ett tag och riktigt fina affärer gjordes upp, hon är nog född med guldbyxor den tjejen eftersom hon gjort ett riktigt kap när hon sålde lägenheten också..............men det är hon värd så jag njuter tillsammans med henne och så fyller hon år idag också så idag var hennes dag - Grattis igen och njut nu av dagen!!!

Nu får det bli en "slappareftermiddag" så att man orkar upp på jobb i morgon - ett riktigt långt varmt bad och så slöa framför tv:n.................fast Sara tycker att vi ska träna lite så vi tar väl ett pass med vittringsapporterna.....:)

Ha det

4 kommentarer:

  1. Tack för hjälpen igår. Utan dej hade det blivit kaos. Kunde aldrig drömma om att så mycket folk skulle komma... Och visst hade vi en trevlig lördag. Synd att jag glömde kameran i bilen...

    SvaraRadera
  2. Ja det där med kameran har blivit en grej som kommer med men som blir liggande kvar i bilen......är likadan själv men nu får vi skärpa oss så vi får fina härliga vårbilder för nu ska vi ut i skogen och grilla korv och bara njuuuuta..:)

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  3. Och du är lika envis som vanligt, ser jag...borde bädda ner dig och bli ompysslad av Christian i stället för att vakna av väckaren...;))

    SvaraRadera
  4. Annika: ja det vore riktigt härligt att få bädda ner sig och bara bli uppassad men vore man inte så tjurig så skulle man nog inte klara sig så länge och så är det ju det där med att "klara sig själv"......:)Stolthet och tjurighet går hand i hand - det vet du väl!!

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera