lördag 6 november 2010

Snö Snö Snö!

I dagarna som varit så har det kommit en hel massa snö och jag är redan less......:) Nej skämt åsido visst känns det jobbigt med all snö och allt som hör till men samtidigt så har det blivit ljusare ute och mjukare för hundarna att tumla runt i och gissa om Sara gillar det...

Annars så har det inte blivit så mycket lydnadsträning men däremot lite konditionsträning. Vi har promenerat med sele och lina ett par gånger nu och det har varit så roligt eftersom gruppen med människor och hundar bara växer. Sista gången vi var ut så var vi sju stycken med sju hundar som promenerade till Malmberget och tillbaka. Det var ett härligt gäng som kom gående efter stigen upp mot Malmberget och vilken fin ordning det var på alla hundarna. Vi mötte både människor med stavar och hundar och ingen oro i gruppen utan alla skötte sig jättefint - de gick fint på sidan tills vi passerat hundar och människor för att sedan fortsätta dra i linan - det var härligt att uppleva. Och vilken fin reklam för oss alla hundägare.........:)

Har också packat upp nästan alla kartonger, har två kartonger kvar, och det börjar kännas riktigt skönt. Nu behöver jag ordna om lite grann eftersom jag nu börjat "bo in" mig lite grann så ser jag hur jag kan utnyttja lägenheten bättre. Sedan har jag prylarna kvar i källaren som ska gås igenom men eftersom jag har bra grannar och värme i källaren så kan jag ta det under vintern och det känns lugnt.

Sedan har jag insett att den stora hallen passar alldeles utmärkt för vissa moment i lydnadsträningen så här kommer vi att träna in momenten inne under vintern för att sedan flytta ut dom till våren........:)

Nu ska jag försöka få upp gardiner i rummet, har inte haft fästen som passat tidigare men nu har jag fått tag i dom så nu ska dom skruvas upp och så är det bara hänga upp gardinerna sedan.

Ha det!

2 kommentarer:

  1. Rätt tänkt - inte "i vilket rum skall jag ställa byrån" utan "i vilket rum kan jag köra fjärrdirigering". Gillar ditt tänk...:))

    SvaraRadera
  2. Oj så fin lägenhet du har. Inte undra på att ni trivs. Ha det
    Anna-Karin

    SvaraRadera