söndag 21 november 2010

Och så har det gått en vecka till......


Tänk att en vecka kan gå så fort och inte tycker man att man hinner så mycket heller. Har tränat lite vittringsapportering med Sara och tycker inte att vi går framåt så mycket som jag skulle vilja men det är väl bara nöta på så kommer resultaten.


Annars så har vi mest promenerat i det kalla vintervädret - det har varit minus 24-25 grader i kullen så vi har åkt upp till Malmberget och gått runt svanparken och upp på tippsta - ca 10 grader varmare.......:)
Träffade på Birgitta som var ute och promenerade med Samuraj på en av våra promenader och så blev det ju till att stå och surra en stund tills hundarna tyckte att nu var det dax att få den där promenade som blivit utlovad....jamen det är ju så kul att träffa på kompisarna ute med sina "telningar".......Det blev i alla fall ett par riktigt härliga promenade uppe i Malmberget under veckan både för oss själva och tillsammans med Anna-lena som hade Stjärna med sig.


Min nacke vill inte bli bättre och smärtorna från diskbrocket kommer och går så det har varit lite jobbigt med vänsterarmen som inte alls vill hänga med men tyckte att det började fungera bättre under fredagen för att vara tillbaka med full styrka under lördagen så nu får jag nog försöka vila så att det släpper - inte kul alls....:((


Från klockan tio på fredagskväll fram till ett på natten så var jag och Marie-Louise och hjälpte till att kontrollera området runt Hellnerstadion. Vi hade ett lugnt pass och inga "busar" som var i farten men vi fick oss en rejäl promenad upp efter hela slingan för att kolla högtalarna utefter spåren så vi var alldeles svettiga när vi kom tillbaka och hundarna var ganska nöjda.


Sedan har det blivit att bänka sig framför tv:n både under Lördag- och Söndag förmiddag för att följa våra skidåkare i spåren. Nog hade det varit roligt att vara på plats och se det "live" så att säga men eftersom min nacke bråkat med mig hela veckan så tog jag det säkra för det osäkra och stannade hemma i värmen framför tv:n och det var nog rätt beslut. Har lagt in några bilder nedan:



Marie-Louise i "värmestugan" under fika paus....





Koll av storbildstv:n ute vid stadion.




Start och Målområdet på Hellnerstadion i mörkaste mörkret....:) Har ju i alla fall varit här fastän det inte var under tävlingarna....
Oj vad jag tycker att vi har duktiga skidåkare i Sverige nu - det är så fruktansvärt spännande att följa dom i spåren. Charlotte Kalla är ju helt suverän men kan tänka mig att det var riktigt härligt för Markus Hellner att ta hem segrar både under Lördagen i det individuella loppet och Söndagens stafett när Hellner stadion blir invigd på de första internationella tävlingarna - hurra för dig Markus.....
På Söndageftermiddag for jag och Marie-Louise ut efter Nautanenvägen och tog en härlig promenad. Vägen är upplogad och riktigt fin att gå efter så nu är det bara hoppas att de plogar den hela vintern så har vi en väg till att gå efter..:) Några bilder nedan:




Nog för att det var eftermiddag men rätt in i mörkaste mörkret.........oj vad man längtar efter ljuset redan nu.....





Det här kortet med Marie-Louise i förgrunden och Dundret med sin lampor i bakgrunden är ganska fränt för på bilden syns månen väldigt tydligt men när vi tittade på himlen så såg vi ingen måne.............kanske vi hade besök.....




Sara hittade en skatt....................som vanligt..:))




En riktigt härlig promenad blev det i alla fall med ca 7 minusgrader och ingen vind så vi gick enbart och njöt.

Sedan så har vi anmält oss (mig och Marie-Louise) till Gällivare Hundungdoms julpysselkväll Måndagen den 29 November och det tror jag blir riktigt kul. Vi måste ju bara dit och insupa lite glädje och inspiration från dessa superaktiva ungdomar och så givetvis försöka titta lite på vad det är som gör att dom träffas med sådan glädje och jobbar och står i.................vi får spionera lite så kanske vi också hittar lite glädje som vi kan sprida vidare.............Tanterna kommer och "gluttar" på er...............:O

Har ätit en supergod middag med Christian så nu är jag mätt och belåten och lägger mig nog på soffan och njuter en stund framför tv:n innan det är dax att gå ut och nattkissa hundarna för att sedan hoppa i säng för en ny vecka....................

Får försöka julpynta under veckan för det är ju redan 1:a advent till helgen, ja fortsätter tiden att gå så här fort så har vi nog snart våren här - shit det är nog lika bra att lägga på ett kol med vittringsapporten.....:)

Ha det

3 kommentarer:

  1. Vad fint det ser ut med all snön...och ni skulle förstås ha spänt på er skidorna på den nattliga turen, så kunde ni skryta med att ha åkt i Världscupen...utan att ens ljuga, menar jag :))

    Hoppas din värk ger med sig snart - kan tycka att du haft nog med sådant nu :(

    SvaraRadera
  2. Jo nog har jag försökt få Marie-Louise att haka på med skidorna men efter den stora "vurpan" hon gjorde så blev hon lite avvaktande - så att säga - så det får bli promenader.

    Jo tycker också att det får börja släppa nu men vet sen tidigare att det brukar ta ca 3-6 veckor innan värken från diskbrocket lägger sig så det är bara att vänta och ta det lugnt....:)

    Det är ju tur att man kan träna lite inne i alla fall så man inte får abstinens...

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  3. Jaa, den vurpan satt kvar i ryggen i 8 veckor, så om det ska bli mer skidåkning för min del, så blir det på mjukt underlag

    SvaraRadera