söndag 14 november 2010

Lugnt och stilla!




I veckans som varit har jag verkligen försökt ta det lilla lugna för min tå värker som tusan och inga skor passar, har inflammation i höfterna som GÖR ONT och så är mitt diskbrosk i nacken aktivt vilket innebär att vänsterarmen inte fungerar som den ska och så pinvärken på det................det har inte alls känts så bra. Nu har jag fått behandling hos sjukgymnasten med både justering, massage och nålar i både bäckenet och i nacken så jag har ju klarat det men usch vad det blir jobbigt när allt kommer samtidigt.
Så har jag haft in bilen sista gången (förhoppningsvis) på verkstan för att de skulle åtgärda de skavanker som fanns när jag köpte den. Nu skulle de fixa ett stenskott på framrutan och en liten buckla i framskärmen så de ville ha bilen i en vecka vilket innebar att jag fick en lånebil som jag knappt vågade köra - en Renault Megane 2010 - tror jag att det var för alla tekniska detaljer som fanns på den bilen så vågade man knappt andas...............nej skämt åsido visst var bilen jättefin men man börjar väl bli gammal för allt det tekniska fick mig bara förvirrad så det var så skönt att sätta sig i sin egen bil på fredagseftermiddagen där man har allt någorlunda under kontroll......:)
Det har blivit promenader, lugna sådana på grund av mina krämpor, och så har det ju varit lite kallt ute också så det har inte precis inbjudit till några längre turer. Däremot har vi tränat lite lydnad i våran stora hall och det har varit uppskattat. Vi har kört lite vittringsapportering och här ser man att det inte riktigt är befäst ännu för Sara - ena gången söker hon väldigt fokuserat efter just den pinne med min vittring för att nästa gång ta första bästa och vara toklycklig......Skitgumman.....men kul har vi i alla fall så vi kör på och hoppas att det ska vara befäst till våren när tävlingssäsongen börjar. Har också kört lite på rutan, nu blir det en liten ruta men hon verkar ändå inte ha några problem att hitta centrum och stanna där så här kan vi nog börja avancera lite grann - det kommer säkert något bakslag men som det verkar nu är det ganska stabilt. Vi har också kört positionen och det känns också väldigt bra, det blir ju inga långa sträckor som vi kan gå för nog är hallen stor men inte så stor, men men här känns det också ganska stabilt.
Promenaderna har i alla fall gett hundarna lite fysisk motion och så lydnadsträningen som gett lite "hjärngympa" så de har varit ganska nöjda trots allt................se nedan....
En liten slummer på soffan är aldrig fel......:) Sara tyckte nog att jag störde lite..
Nu ska jag ta och stoppa Pappa Micke i duschen för det är nog dax att bada honom nu - har borstat bort mycket av löst hår men resten försvinner nog efter badet......
Ha det

3 kommentarer:

  1. Stackare...hoppas du blir bättre snart! Känner igen det där med sprillans ny bil - det piper och har sig när sensorer överallt känner att man snart har slut på bränsle, inte har satt på sig bältet, dörren är för dåligt stängd och bensinkortet ligger kvar på hallbyrån...ja säg vad en ny bil inte kan göra...nog är det skönt med den gamla, invanda...

    SvaraRadera
  2. Jo det är skönt med det gamla och det brukar vara ett säkert tecken på att man börjar bli gammal...:)

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  3. Ojoj hoppas du känner dig lite bättre nu, har säkert mkt med den förbenade kylan att göra. Längtar tills det blir lugnare i skolan så att jag kan träna lite mera. Men nu visar ju graderna ute på närmare -22 så man känner ju inte sig alltför pepp. Kommer på en kaffe i helgen tänkte jag.
    Kramar från oss.

    SvaraRadera