söndag 12 september 2010

Lite Träning!


Nu har äntligen förkylningen släppt, är bara lite tät i näsan, men annars så börjar kroppen kännas ganska pigg igen.


Hela veckan har varit lugn och vilsam - har inte orkat något annat - men i går så var jag ut till klubben och tränade lite. Tillsammans med goda vänner Pigan, Per och Lena så körde vi en stund där vi hjälpte varandra. Det var så otroligt roligt att komma i gång igen. Jag har inte tränat på flera veckor - känns nästan som om vi legat i dvala - men fort så var vi i gång igen.


Sara kändes lite trög från början men efter lite kommendering av Pigan där vi fick promenera runt med lååååånga transportsträckor så slöt hon upp i rätt position och jag hittade rätt takt och det kändes kanonroligt. Har fortfarande lite problem med mina vänstersvängar där jag inte riktigt har koll på mina fötter. Det är lite svårt att lära om ett 25-årigt beteende men sakta sakta så går det framåt och det viktigaste är ju att det är kul. Sedan körde vi fjärrdirigeringen eftersom Sara "hade glömt" hur man gjorde - skitgumman - men hon kom ihåg ganska snabbt när jag tog ut fotbollen på plan............ha ha dom är lite lättlurade våra små...Sedan lekte vi en stund med bollen tillsammans och så körde vi fjärren igen och då hade hon kommit ihåg hur roligt det var att träna och då gick det riktigt bra. Vi har lite dålig "träningskondis" båda två tror jag....:) men bara motivationen finns så är vi snart tillbaka igen tack vara härliga träningskompisar.


Pappa Micke fick köra lite positionsträning och gissa om han tyckte det var roligt att träna. Han betedde sig som en glad valp så vi blev så full i skratt åt hans lyckliga utstrålning.


Sedan så har jag fått en ny lägenhet - YIPPIE - äntligen kommer jag ifrån den här kåken. Jag har fått en lägenhet i kullen och det är en lite större lägenhet. Den lägenhet som jag har nu är på 65 kvadrat och den jag ska få är på 83 kvadrat så den känns nästan som ett "hav" i jämförelse med den här. Nu blir det nästan 900 kr mer i hyra varje månad men ska jag få lugn och ro någon gång så måste det få kosta för nu känner jag att jag inte orkar med denna "ungdomsgård" längre. Nu hoppas jag att jag får flytta in så fort som möjligt så jag hinner in innan vintern. Som jag förstår så blir det nog flytt till 1:a oktober så just nu ser det ju perfekt ut men jag tar inte ut något i förväg för helt plötsligt så är det väl något som jävlas så det kanske inte går så smidigt som jag hoppas att det ska gå................pessimist kanske........ja, men man har några år på nacken och vet hur fort allt kan förändras så när jag väl har fått skriva kontrakt och är installerad i nya lägenheten så ska jag andas ut............:)


Jag har börjat packa för att förbereda så mycket som möjligt för det kommer nog att ta mycket kraft av mig så det gäller att se till att man inte "förtar" sig - men nog känns det ganska kul i alla fall så det kommer nog att bli bra - alla som har möjlighet att komma förbi och bära en låda är så välkomna............:)


Nej nu blir det ut i skogen för lite spårning med vovvarna och så kanske bara njuta lite grann för i morgon så ska jag äntligen börja jobba igen - jag längtar verkligen till att alla vardagsrutiner faller på plats igen och allt börjar flyta på som vanligt.


Ha det

8 kommentarer:

  1. Ja jag är så glad för din skull och hoppas verkligen du kommer trivas i nya lägenheten! Det var så kul igårkväll och man lär sig så mycket av varandra. Det är så mycket roligare att jobba tillsammans och att man lär sig så mycket av varandra tycker jag :))

    SvaraRadera
  2. Kanon, hoppas du får lugn och ro om nätterna nu,
    och att du kopmmer att trivas.
    Ha det
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. För tillfället vet jag hur det känns att inte få sova på nätterna - jobbigt! Har en ylande husky i hundgården som jag sköter åt en kompis... ALDRIG MER. Har inte sovit ordentligt på 5 dygn nu. Känner mig lättretlig, pessimistisk och allmänt som en häxa ;)

    Förstår hur det måste ha varit för dig i den där lägenheten, hoppas du nu får lugn och ro.

    Förresten - tack för din kommentar i min blogg det värmer :)

    SvaraRadera
  4. Välkommen tillbaka till vardagen för det slitande folket.... jobba inte ihjäl dig bara, det är ingen som tackar en för det. Du har bara två händer och ett huvud och kan inte göra allt på en gång.... ta det lugnt.

    M-L och Iza

    SvaraRadera
  5. Jag jag hoppas verkligen själv att jag kommer att trivas i den nya lägenheten men det hjälps inte det är både med glädje, vemod och samtidigt lite ångest som jag flyttar. Det är ju egentligen inte jag som skulle behöva flytta men det är ju bara inse att detta inte går längre så nu är det bara försöka se framåt med positivt sinne....:)Jag har nog känt mig som en riktigt bitch många gånger när en hel vecka blivit förstörd och till slut så accepterar man ingenting utan retar upp sig allt så jag hoppas verkligen att det nu blir lugnt i den nya lägenheten så man kan återgå till att vara sig själv - lugn,glad och positiv....för det är väl jag det..eller..:)

    M-L: Ja nu har jag gjort första dagen på jobb och visst finns det mycket som behöver tas tag i men jag inser att jag nu för tiden bara har två händer så det kommer nog att gå bra och det var riktigt roligt att börja jobba så det är lugnt..:)Jag inser att jag inte kan göra allt själv längre jag behöver hjälp - har man blivit pensionär då..:))

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  6. Hi hi...du tror att Sara är lättlurad...men egentligen sade hon till Micke "kolla här pappsen så skall du få se hur man får matte att hämta bollen åt en!"

    Aktuellt tips från en luttrad: packa det sista (d.v.s. det du använder in i det sista) i särskilda kartonger som avviker från alla de andra kartongerna, annars kan du få leta den förb...mobilladdaren i fyrtioelva olika kartonger när telefonen plötsligt dör...

    Det tog mig en halv dag att hitta min :(

    Att inse att man behöver hjälp betyder bara att man blivit vuxen och inte längre är 16 och tror sig veta allt och kunna allt. Själv. Välkommen upp till oss som är 17+ :))

    SvaraRadera
  7. Annika: Ja man är nog ganska lättlurad.....men kul hade vi.:)

    Har redan packat nästan allt i lägenheten och redan börjat söka en del grejer - hade behövt ditt goda råd tidigare....men snart så får vi väl börja packa upp och då förhoppningsvis så hittar vi väl dom där skorna som jag just idag behövde...:)

    Känner mig nog ganska mycket mer än 17+ just nu men till jul så är jag nog tillbaka igen..:))

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera
  8. Gick i ett par blöta gympadojor, sökte alla de andra skorna, kom på att de stod längst ute på den inglasade balkongen, bakom typ arton flyttkartonger...himla tur jag hittade skotorken i alla fall :)

    Superdupergrattis till dagens prestation! Imsan skickar blöta pussar till Sara (fast Sara vill nog helst inte ha dem, så hon kan ju skicka dem vidare till pappa Micke i stället...)

    SvaraRadera