söndag 7 mars 2010

Vilken vecka!!



Det har varit en lite underlig vecka på jobbet för där har det hänt saker som inte går att förklara. På måndag när jag kommer på jobbet så har någon varit in på datorn och "lekt" ja, jag säger lekt för någon har försökt installera ett annat operativsystem men inte lyckas - så det var en lekman som försökt men det denna människa - som inte vågar tillkännage sig (fegt) - har lyckats med är att se till allt som fanns på datorn var BORTA....................gissa om det kändes upprörande.




Jag hade säkert minst ett par månaders jobb på datorn som var borta och det gjorde nästan fysiskt ont och sedan hela min adressbok som jag uppdaterat och verkligen varit rädd om - bara borta - ja jag tappade verkligen sugen..............


Men men man har ju en son som är lite av en datanörd och tillsammans med "Togga" på Imega så hämtade dom hård disken och har lyckats återskapa nästan allt.................gissa om Christian stod högt upp på min lista...............bästa killen den här veckan. Jisses vad glad jag blev att få tillbaka så mycket av mitt arbete och sedan hela adressboken.


Sedan förflöt veckan ganska lugnt med lite storstädning, var bara tvungen att börja med något när jag inte kom åt mitt jobb på datorn att fortsätta på, och så på torsdag eftermiddag närmare bestämt tre minuter över tre så kommer tre stycken polisen ganska snabbt in på jobbet och säger: har ni problem här??????....................Ja, jag stod nog som ett fån och fattade ingenting alls då de förklarade att räddningstjänsten ringt dom och sagt att vi har ett pågående inbrott här...Visste nog inte vad jag skulle säga för det stämde ju inte alls med verkligenheten för vi hade inte haft något larm som gått hos oss och det hade vi nog hört för det låter fruktansvärt.


Det visade sig att larmet helt plötsligt gått på hos räddningstjänsten men inte hos oss.......mycket mysko.... så det kändes lite som om vi hade besök - från andra sidan med starka energier - ja, vet egentligen inte hur jag ska förklara det men spännade blev det ju i alla fall med poliser i högsta aktivitet....:))


Sedan har det ju varit riktigt härligt väder - ja lite blåsigt blev det ju - men annars börjar det ju bli riktigt mysigt uteväder. Det enda molnet på himlen är väl mina ben som helt plötsligt inte vill vara med längre, dom krampar och går sina egna vägar och det känns riktigt tungt - snacka om bakslag. Ska till läkaren på tisdag och då ska de kolla trycket i benen så får vi väl se om det blir kärlröntgen av benen eller om det blir medicinering..................:((
På fredag kväll var jag och Marie-Louise och tittade på när Marcus Hellner blev uppvaktad av hela kommunen och en hel massa företag. Han fick verkligen känna på Gällivares tacksamhet för det han presterat på OS och vad säger man om : bil, skoter, tomt, hus, stadsnyckel, gitarr och en hel massa andra grejer..................ja och så folkets jubel. Filmade när det gjordes en liten imitation av prisutdelningen vid OS och det blev riktigt bra med nationalsång och allt. Filmen kommer när det laddats upp färdigt på You tube.


LÖRDAG


På Lördag gick vi i alla fall upp efter skoterspåret mot djävulsklyftan och hämtade kopplet som vi glömde förra gången vi var upp och där låg det bara och väntade på oss. Det syntes att det varit folk här uppe som eldat mm men kopplet låg kvar..............skönt! Vi skulle egentligen bara gå en kortare promenad eftersom jag har så svårt med benen men det var så skönt väder så vi sa att vi går så långt vi orkar så får vi se sen..................och det gick ju jättebra.:))






Titta så fint det ligger och väntar på oss............:)






Sedan visade Mimmi oss verkligen hur man gör när man njuuuuuuuuuter av dagen och av livet........härliga hund





Kolla bara vilken lycka att få tumla runt i snön....................lev här och nu är nog hennes motto och det kommer man nog väldigt långt på - eller hur



Ja det håller jag verkligen med om........




Micke och Sara framför vindskyddet där vi glömde kopplet förra gången vi var upp.



Och så lilla Iza och stora Micke...........................det är skönt att Pappa Micke finns så att man har en riktigt trygg klippa att luta sig mot...:))




Och idel glada miner var det ju............................Oj vad härligt det var!







Och så skulle Sara själv bära kopplet när vi kom tillbaka till bilarna och skulle över vägen. Var bara tvungen att filma det - hon är så härlig!


SÖNDAG






På söndagen så gick vi också upp till samma vindskydd så vi varit till på Lördagen men då gick från andra hållet - kolla vad himlen var vacker och sedan ................Jisses amalia vilken backe som vi var tvungen att gå uppför. Rena rama bergsbestigningen och mina ben dom la bara av så jag trodde inte att jag skulle klara det men det är tur att man har sina små vänner som hjälper till - Micke och Sara - . Jag kopplade dom och så fick dom hjälpa mig uppför den fruktansvärt branta backen som aldrig ville ta slut...........MEN VI KLARADE DET och upp kom vi. Sedan blev det en välförtjänt vila med en apelsin vid vindskyddet för att sedan börja nerfarten fast denna gång på andra sidan.
Efter att vi påbörjat "nedstigningen" så fick hundarna helt plötsligt ny energi och började busa riktigt ordentligt...................var bara tvungen att filma det för ingen av oss förstod var deras energi kom ifrån...:))




Sedan har det varit lugnt och skönt med vila och god mat. Nu får man ladda för nästa vecka och hoppas på att vädret håller i sig så att man kan vara ute riktigt ordentligt för det är nog det vi börjar behöva nu efter allt innesittande pga kylan.
Ha det

3 kommentarer:

  1. Detta är bara början, vänta till vårsolen börjar lysa och dina ben börjar lyda, då jädrans ska vi på upptäcktsfärd i omnejden

    SvaraRadera
  2. Vilket knas på jobbet - var det några söta farbror blå, då, så ni fick bonus i alla fall?

    Mysiga bilder och filmer - och jag hoppas att du får ordning på benen igen, det var ju så bra för några veckor sedan!! Nu när mammas ben uppfört sig så bra att jag tänkte att ni faktiskt skulle kunna gå till Nautanen igen....

    SvaraRadera
  3. Ja, det är lite konstigt både på jobbet och hemma : radioapparater som slår av men fortfarande spelar, videobandspelare som helt plötsligt spottar ut bandet och slår av sig själv, kupevärmare som inte slår på när jag är i närheten för att sedan funka hur bra som helst och diverse grejer så det är lite mysko.

    Ja, hoppas verkligen också att det blir någon ordning på benen och fick just besked att tiden jag haft hos läkaren har blivit avbokad eftersom läkaren var sjuk och ingen ny tid..........skit skit skit skit skit....:(

    SvaraRadera