söndag 10 juli 2011

Semester!

Nu har jag haft semester i tre veckor och dessa veckor har runnit iväg så fort så man blir nästan rädd. En hel vecka gick till att försöka gå ner i stress och jag fick fortsätta äta den medicin som jag fått på akuten - seloken - en betablockerare som lugnar ner hjärtat.










Men sedan har det varit helt otroligt skönt att bara vara ledig och så givetvis göra natt till dag - min största specialitet - men är helt otroligt härligt.





Sedan har ju Pappa Micke debuterat i officiella agilitytävlingar och här var det Nina Johansson som tävlade med honom. Mina höfter håller inte att springa i den farten som behövs så det blev en "handler" till honom. Och vilken "handler" sen - så otroligt duktig och Micke har varit lyrisk och följt alla hennes instruktioner så här ser man verkligen hur roligt han tycker att det är.


Lägger inte några länkar till filmerna som jag tagit under tävlingarna:


Här kommer Mickes första tävling i agilityklass 1




Här kommer hoppklassen som gick mycket bra och de blev placerade 5:a av ca 23 st deltgare:




Och här har vi sista hoppklassen där det syns att de börjat få riktigt bra kontakt och Micke är väldigt uppmärksam på Ninas instruktioner:



Jag är så otroligt tacksam att Nina ville göra detta för Micke och nu hoppas jag bara att jag återgälda henne på något vis - kanske lite lydnadsträning...:)



Vi har också varit ute i Nattavaara och hälsat på Anna-Karin - det är lika härligt varje gång man kommer dit. Jag blir lyrisk över mina känslor ute i byn, stressen går ner på sparlåga och jag bara njuter av allt - en dag så ska jag flytta hit.........!!


Lägger in några foton från Nattavaara:









Gården...







SnyggDante och Zack







Sara simmar....









Här njuter vi i skogen....








Härliga vyer...






Tuppen med sina hönor.....



Sedan så har jag och min kusin Gunn-Britt Vennström varit en sväng till Haparanda och gjort en härlig shopping runda. Givetvis så blev det ju Ikea men även lite andra affärer men det bästa med allt var att vi fick umgås en hel dag och det var väldigt uppskattat - detta måste vi bara göra om...



Dagen före så var vi på en härlig promenad på Dundret så jag lägger in några foton från både Dunret och vår tripp till haparanda:

Gunn-Britts hundar uppe på Dundret....









Vi åkte på den finska sidan ner mot Haparanda....

För att hamna i Haparanda och givetvis Ikea....









Åkte sedan på svenska sidan uppåt och stannade vid Kukkolaforsen för en fika.....






...Och sitta i solen vid älven en stund...




Det är så härligt att sitta och lyssna på vattnet i forsen....




Och så har jag bara vilat och haft riktigt sköna och avslappnade dagar.



Nu ligger stressnivån på en riktigt låg nivå och batterierna börjar vara fulladdade....:)




Ha det bra!

3 kommentarer:

  1. Ja gör det.
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Vad väntar du på? Arkivera stämpelkortet, packa prylarna och flytta söderut...5 mil i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. Ja vad väntar jag på egentligen....hm får nog ta mig en allvarlig funderare...:)

    Monica Micke och Sara

    SvaraRadera