lördag 25 juni 2011

SnyggSara 3 år!!

Så har midsommaraftonen kommit och just i dag så fyller Sara 3 år och då visar sig solen också - vilken fin dag!



Vi har också ställt ut Sara och jisses så nervös jag var - jag kan ju absolut ingenting om utställning så därav de nervösa tendenserna. Det gick bra och dom som kan det här med utställning tyckte att jag trots allt skötte mig bra. Sara fick exellent och blev tvåa i konkurrensen - tror jag att det heter - och hon fick en riktigt fin kritik. Domaren tyckte hon var riktigt fin men tyckte att hon hade lite brett ansatta öron och det var precis det som Maria "colli" Andersson sa så egentligen så hade vi bara behövt be Maria skriva ner vad hon tyckte om Sara för allt hon sa var precis det som Domaren sa - duktiga Maria.....:)



Sedan skulle vi tävla lydnad men insåg att nu hade Sara gjort sitt för dagen så efter att hon inte hittade rutan så lekte vi oss igenom programmet och sedan bröt vi och så gick vi hem och tog den efterlängtade semestern.



Ja den här semestern har verkligen varit efterlängtad pga att jag jobbat som en slav i flera veckor - övertid nästan varenda dag utan lunch för att hinna med allt som har blivit lagt på mig.........

Många har varit in och frågat om det verkligen är meningen att jag ska ta ihjäl mig - tack för att ni bryr er och för att ni verkligen ser hur mycket jag jobbar. Ni är de som gör att man orkar med att fortsätta dag efter dag...



Har haft en person som hjälpt mig ett par timmar i tre dagar och hennes reaktion var:

Det här är ju helt förjävligt.........varför är det ingen som gör nåt åt detta .




Detta har varit en så pressad och stressad situation så att jag - som ett brev på posten - fick problem med kärlkrampen och var tvungen in på akuten. Skulle nog behöva ett stort plåster i pannan för att vissa människor skulle förstå att jag har en sjukdom som jag dealar med och klarar inte av att stressa eftersom de går efter filosofin - det som inte syns finns inte......


Kämpa för att alla ska ha samma värde och respekt - det ska inte behöva vara så att man förstår saker först när man själv hamnar i dom. Vi måste lära oss lyssna på varandra och prata, inte skrika och fräsa, och även försöka förstå - tänk vad mycket lättare allt skulle vara då MEN nej alltid är det någon som anser sig ha makten och rätten att stå på andra....................skäms på er.


En liten promenad efter promenadstigen utefter vassara älv i Gällivare under midsommarafton har vi också gjort jag och Christian - mycket härligt och trevligt - lägger in några foton nedan.




Micke






Alla mina fina barn








En liten vilopaus på trappan till Gamla kyrkan i gällivare



Ha det bra och ta hand om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar