söndag 17 april 2011

VÅR!

En riktig proffsfotograf.....:)




Ja nu kan vi väl säga att vi har våren här med allt vad det innebär - härliga leriga hundar och så ett golv inne som liknar ett mindre grustag.....:)

Veckorna som gått har varit lugna både för mig och hundarna. Lite grann har vi väl hållit igång men Sara har börjat löpa och är lite låg så vi har inte tränat så mycket. Hon blir väldigt känslig under löptiden och tycker inte det är så kul att träna, ett tag går bra men sen orkar hon inte fokusera längre så vi har mest bara lekt lite med de moment som vi fortfarande håller på att träna in.



Ridhusträningen är slut men planen ute på Malmen är ju uppskottad och snart helt torr så nu kan vi köra på ute och det är så härligt.



Micke har haft lite magsjuka och väckt mig om nätterna så sovandet har det varit lite si och så med den sista veckan men nu under helgen har både han och jag sovit igen hela veckan tror jag...:)



Nu så har jag lediga dagar från tisdag 19 april ända fram till tisdag 26 april - ahh vad härligt - det har varit mycket på sistone så jag har haft känningar av kärlkrampen på grund av all stress men nu får vi försöka stressa av och bara fokusera på att koppla av och ta hand om mig själv.


Har också fått en inbjudan till träningshelgen i jokkmokk men kan tyvärr inte följa med pga att Sara löper och eftersom det skulle skapa oro i lägret för de som har hanhundar så får vi avstå - det känns ganska bittert eftersom detta skulle vara ett litet tack för alla timmar som jag lagt ner och jobbat för klubben under många många år och så har vi ingen möjlighet att vara med....................ja ja så är det att ha tik och fick en kommentar på min besvikna min - du har ju själv valt att ha tik - jo det är nog rätt, hmmm.


Har varit på en dagsutflykt till Nattavaara under onsdag 20 april tillsammans med Pigan och Per. Iris och Ida hade redan åkt till stugan under tisdagen med barnen så det tog emot oss med pulkor och ett härligt glatt humör. Lägger in några foton nedan:


Micke och Sara kollar in ett "glädjefnatt" som lilla Viggo fick - de ser ut som om de undar hur detta ska sluta....:)



Givetvis så var det god mat och gott sällskap......



Nu så ska vi sticka ut på klubben för ett litet träningspass med hundarna och sedan kanske en liten joggingtur - Pigan pratade om att springa hem................


Ha det

5 kommentarer:

  1. Det var på tiden att det kom in några rader här, hade nästan gett upp hoppet. Trodde nästan du lagt ner din blogg...

    SvaraRadera
  2. Kan inte Micke vara med på träningsläger så får Sara bo hos lillhusse? Ha det gott och njut av ledigheten!

    SvaraRadera
  3. Annika: Micke fixar inte riktigt såna här tillställningar utan tycker det är pest och pina och då utsätter jag inte honom för det - det skulle ha varit han som fått njuta hos lillhusse och så skulle jag och Sara tränat inför tävlingsäsongen men icke sa Nicke.....typiskt när man äntligen får något tillbaka från klubben så kan man inte ta emot det....:((

    SvaraRadera
  4. Tack för underbara dagar :)) Nu alldeles snart är det sommar!

    SvaraRadera
  5. Dags för en uppdatering tycker jag....

    SvaraRadera