tisdag 13 september 2011

Höst!

Nu är hösten här - ingen återvändo - det är i och för sig en härlig årstid då alla "småknytt" försvunnit men mörkret och så det som väntar i vinter och snö gör ju att man får lite ångest. Usch vill inte ha vinter men som vanligt så får vi ju inte välja...........och vintern kan nog vara fin den också.........men nog hade det varit skönt att få en riktigt lång och solig höst!

Har börjat träna med Sara igen efter det förhatliga våteksemet, hon har tappat väldigt mycket i kondition både fysisk och psykisk men vi tränar på med cykelturer och korta pass på plan. Det börjar gå bättre och bättre men än så länge orkar hon inte igenom ett helt klass III program. Vi är anmälda till septembertävlingen och kommer nog att ställa upp för träningen men kommer att anmäla till jokkmokk där vi kan köra tre tävlingar på två dagar. Den går andra helgen i oktober och då ska vi väl förhoppningsvis ha fått upp en mkt bättre kondition - hoppas kan man ju alltid göra..:)

Ett förhatligt getingbo vid ytterdörren har retat mig sedan juli månad, då jag inte får FAB att ta sitt ansvar och kontakta anticimex för att få bort dom. Fick själv boka tid med anticimex och det gjorde att jag fick vänta en vecka extra innan de kunde komma och inte hade fått någon anmälan från FAB fastän de sagt att de anmält till anticimex - känner mig maktlös. I källaren har vi vatten som öser in via en spricka i grunden och här gör inte FAB något heller, bad att i alla fall få en byggtork för att det inte ska bli mögel men inte ens det fick jag MEN gnälla på att vi har planterat blommor vid husväggen och det är dom som gör att det läcker in vatten............visst, säkert och sedan att de kompostgaller som jag satt upp på baksidan för att skydda de blommor som jag satt - inte vid husväggen - från de ungdomar som skött om klippningen och enbart farit omkring med maskinerna som om de vore leksaker och inget bra arbete har blivit gjort. Innanför kompostgallren har jag skött om gräsklippningen själv och här har det varit så fint hela sommaren nu säger FAB att jag måste ta bort gallren för det har inte kommit åt att klippa där på hela sommaren.........................det dom hade behövt klippa ligger inte innanför gallren..........Men de måste väl ha något att gnälla på nu när de inte har tänkt göra nåt åt det som jag har anmält, har tagit kontakt med hyresgästföreningen angående detta också och här betalar vi för att dom ska hjälpa oss i just såna här saker, fick en information om att de skulle ringa upp MEN de måste ha tappat bort telefonnumret...................jag känner mig helt maktlös, inte en själ som kan ställa upp och hjälpa mig - själv ställer man upp och hjälper alla och envar men när man behöver hjälp själv så finns ingen..............

Nej nu får det vara slut med att agera "surkärring" nu ska jag ut med vovvarna och dra en lite längre cykeltur och bara försöka blåsa ur huvet så man kan slöa i lugn och ro sedan.

Ha det

1 kommentar:

  1. Dags att uppdatera eller står tiden still i Kullen?

    Marie Louise och Iza

    SvaraRadera