tisdag 16 augusti 2011

Mycket att göra!

Nu håller vi på med att tömma och städa ur Christians lägenhet då han kommit in på universitetet i Lund och flyttar dit i slutet av månaden.


Att gå igenom allt, köra på tippen, köra till återvinningen och sedan packa ihop det som ska med och det som inte ska med.............oj oj vilken tid det tar och så har vi städningen av lägenheten kvar.......


Men allt går bara man slutar att tänka och bara jobbar.....


Väldigt lite träning med hundarna har det blivit dels för att Sara inte riktigt kommit tillbaka efter sin antibiotikakur och sedan har inte tiden räckt till. Under Malmenkampen så gick vi, jag och Sara, in som tredje ekipage på platsliggningarna på lydnadstävlingarna och där såg jag hur trött hon är i kroppen och "knoppen"......Jag stannade kvar vid henne för att inte riskera någon störning alls från hennes sida eftersom det är länge sedan vi lagt på någon platsliggning och efter ca 15 sekunder så rullade hon över på sidan och la ner huvudet och somnade - lilla gumman!!! Ingen störning från våran sida alltså...:) Men under platsliggningen i klass II så hände en liten grej som gjorde att jag verkligen insåg hur mycket hon tappat i kondition både fysiskt och psykiskt. Hon gjorde precis som hon gjort i Klass I, rullade över på sidan la ner huvudet och somnade, och plötsligt som skjuten ur en kanon så sticker hunden bredvid henne i "140" till sin Matte som gömt sig bakom knuten. Min hand på kopplet stelnade ju till för att förebygga något ryck från Sara men döm om min förvåning hon lyfte knappt på huvudet, ögonen öppnade sig lite grann och följde hunden för att sedan stängas och somna om......:) Vi får nog träna både fysikt och psykiskt lite långsamt så att vi bygger upp allt igen.....


Har anmält mig till septembertävlingen och ska även anmäla mig till jokkmokk och kiruna så får vi se om vi hinner göra ett par tävlingar den här säsongen. Tänk vad ett litet våteksem kan förstöra för en hel säsong - det är inte klokt vad kort tävlingssäsongen är här uppe - men visst hade jag kunnat vara lite mer "bilburen" och åkt runt här uppe i övre norrland men idag så är bensinen så dyr och så dessa långa avstånd så man får tänka till både en och två gånger.....



Nu ut i skogen och träna lite kondition - en liten härlig joggingtur kanske...:)
Ha det





Ingen träning med hundarna har det blivit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar